Sista septemberdagen

De senaste åren har jag kommit på att september är en av mina favoritmånader. Så härligt väder när solen är framme! Men imorgon börjar de "tråkiga" månaderna (förutom december). Kanske ska gå i ide fram till början av mars?
Igår kväll vaknade Nelly och var ledsen. Hon sa att hon hade ont i örat. Vi gav henne en supp alvedon och flyttade sedan in henne till min säng. Dennis skulle upp tidigt och jobba idag, så jag erbjöd mig att ta hand om båda barnen i natt. Efter en halvtimme somnade hon om och sov sedan ganska bra resten av natten, dock kändes det lite trångt i sängen när båda tjejerna ska ligga tätt intill mig. I morse frågade jag henne om hon hade ont någonstans, men det hade hon inte svarade hon, och jag har inte märkt något av det under dagen. Hanna vaknade några gånger (fick äta två gånger) och somnade om ganska fort igen. Kl 7.15 var det morgon tyckte båda barnen.
När jag och Hanna lämnat Nelly på förskolan, så gick vi hem och la oss och sov en stund till. När vi hämtat Nelly så hängde vi i lekparken i det underbara vädret. Vi gick bort till nästa lekpark och gungade lite också. När Dennis kom hem gick han direkt till förskolan för att vara med på föräldramöte. Där blev han bjuden på nybakat bröd som Nelly hade brett i ordning och bestämt pålägg till. Leverpastej och gurka tyckte hon att han skulle ha, och det passade honom väldigt bra.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0