Nattsömn

Natten till igår sov jag inte mycket. Det tog väldigt lång tid innan jag somnade. När Hanna vaknade vid kl 3 och ville äta så kändes det som jag nyss hade somnat. Sedan vaknade hon igen kl 6, så hon fick lite mer mat (det är sällan hon äter två gånger på natten). En liten stund till sov hon, till kl 7, hon vaknade till och med före Nelly. Så det var därför jag var så trött igår när jag körde bil.
Denna natt sov hon (och jag) lite bättre. Hon åt vid kl 4 och kl 7, sov sedan ytterligare en liten stund till kl 8. Då gick vi upp och åt frukost, läste tidningen och plockade lite tvätt och disk. Kl 10.30 var hon trött igen så då lade vi oss i sängen och sov/vilade till kl 12! När vi vaknade låg vi kvar och myste en stund och vid den tiden var det dags för lunch. Vi gör inget annat än bara sover och äter...
Vi tog oss ut i regnet idag, gick ända bort till bilen i carporten...Vi åkte till Media Markt för att köpa en extern hårddisk, 250 GB för 299 kr. Mellan kl 15 och 16 hade de rea på den varan. Vi kom 14.45, då var det ca 30-40 människor som stod och väntade på samma vara. Det var ingen kö, utan folk stod i en halvcirkel runt hyllan. Den var inplastad och gick inte att ta fram förrän vid rätt klockslag. Kl 15 var det ca 60-70 människor som kommit. Försäljaren berättade dock att det fanns 200 exemplar, så alla behövde inte rusa fram samtidigt, det var ju lite trångt att böka sig fram när man har en bilstol med baby i. Mannen framför mig gav mig ett exemplar, så jag behövde inte ta mig ända fram till hyllan, snällt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0