Nappen

Den senaste veckan har Nelly inte fått använda nappen på dagtid. Hon får ha den på morgonen, till och från förskolan och får sedan tillbaka den efter tandborstningen på kvällen. Det har gått riktigt bra faktiskt. Men förra veckan när vi var och handlade så vill hon absolut ha den. Hon satt i vagnen och ropade "naaaappen, naaappen...". Hon gnällde och skrek. Efter en stund blev hon dock tyst och såg ut så här:
Hon sover inte längre på dagen heller. Då kan man bli ganska trött på kvällen när man sitter och tittar på TV:
Igår när jag hämtade Nelly på förskolan så tog jag även hem syskonvagnen som hon sovit i där. Jag la Hanna i vagnen och Nelly ville också ligga där, och nu fick de ju plats båda två. Hanna blev dock lite ledsen, men efter en liten stund tystnade hon. När jag tittade in i vagnen så ligger Nelly och håller Hanna i handen. Sååå sött...
Hanna har nu fått prova sitta i matstolen för första gången. Några minuter åt gången blir det, så hon får vänja kroppen.
Hanna brukar också ligga i soffan...
... och sova


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0