Mormordag

Idag kom min mamma på besök. Vi tjejer åkte in till stan för att äta asiatisk buffé. Mycket mumsigt fanns det där för alla tre stora tjejer. Den lilla fick äta innan vi åkte. Sedan åkte vi till en leksaksaffär, där det inhandlades ett pussel med Pippi Långstrump. Det var populärt och har byggts om och om ikväll. Tillbaka i Slavsta tog vi barnen i varsin barnvagn och promenerade till en lekpark (med mina nya skor på förstås). Hanna fick premiärgunga i solskenet. Dennis har haft fikabesök av Karlis, en arbetskollega, och sedan varit på stan och ätit lunch med Jim, också det en arbetskollega.
För Nelly har oflytet fortsatt idag. Dagen började med att hon lyckades pumpa ut alcogel i ögat (flaskan stod uppe på ett bord). "Förvaras oåtkomligt för barn" står det på flaskan, men tydligen gjorde inte vi det. Det var inte ett dugg skönt tyckte hon, gallskrek förstås. Vi fick hålla henne under vattenkranen och skölja ögat så gott vi kunde, vi hade även lite natriumklorid hemma som användes till sköljning. Ögat var sedan irriterat under några timmar, men blev bättre under eftermiddagen. Då var det dags för nästa händelse. I lekparken fanns ett tåg, vars ratt hon lyckades göra illa munnen på. Lite blod kom det, men annars var det inte så farligt. Nu vill vi att oturen vänder...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0