Jobbhelg

Dennis jobbar dagpass hela helgen. Jag och tjejerna åkte till öppna förskolan på förmiddagen. Efter tre gånger på deras sångstund så kan Nelly nu sjunga med och göra rörelser till flera av sångerna. Hennes kompis Emma kom också dit.
Efter lunch åkte vi tjejer till Hedemora, där Nelly ska tillbringa helgen. Ikväll skulle de på kalas hos Klara som fyller 3 år idag! Jag och Hanna åkte tillbaka till Uppsala. På både dit- och hemvägen var jag mycket trött. Tänk att bilåkning kan vara så sövande... Båda barnen somnade och nästan jag också. Sammanlagt stannade jag tre gånger på vägen. Jag gick två varv runt bilen för att få lite rörelse och frisk luft.
På hemvägen hämtade jag Dennis från jobbet. Han hade hunnit med lite träning och bastu också. Vi beställde thaimat och tänk att jag alltid lyckas beställa samma maträtt... Nudlar med räkor är min favorit. Dennis har fastnat för stekt ris med fläsk.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0