Dag 43

Ja, jag kan inte påstå att motivationen varit så hög den sista tiden. Nu behöver jag en spark där bak och ta nya tag. Åtta veckor kvar till solsemestern, det kanske kan vara en morot. Chipsen tog i alla fall slut igår, så nu har jag inget mer onyttigt hemma, förutom mörk choklad (brukar ta en bit när jag blir väldigt sötsugen).
I dag åt vi tacos till middag. Egentligen är det ganska bra mat med mycket grönsaker och salsan som är fettsnål. Men det svåra är brödet och nachochipsen. Och att inte äta för mycket, det är ju så gott så det är lätt att bli övermätt.
Frukost 3 p: 2 finn crisp, skrattande kon light, en halv dl pucko
Lunch 10 p: 135 g spagetti, 8 små köttbullar, ketchup med mindre socker
Mellanmål 4 p: Kanelbulle
Middag 18 p: Tortilla, tacotub, 30 g nachos, 100 g nötfärs, salsa, guacamole, majs, grönsaker


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0