Dag 27

Hmm, jag hann inte med vägningen idag! Hade för många ärenden som skulle uträttas under dagen. När jag tjuvvägde mig på min egen våg tyckte jag mig se en liten, liten minskning i alla fall, kan vara ca -0,3 kg. Men min våg litar jag inte riktigt på, den kan variera väldigt mycket. Jag kör på vägning nästa vecka istället.
På väg hem från öppna förskolan blev det en drive-in på McDonald's.
Till middag gjorde vi enchiladas. OldElPaso har en kryddmix för enchiladas och jag köpte även corn tortillas från samma märke (corn tortillas går inte sönder lika lätt som vetetortillas när det blir vätska inrullad). Man blandar 3 dl hett vatten, kryddmix och 1,5 dl tomatpuré. Hälften av blandningen häller man i kastrull tillsammans med stekt kyckling och 100 gram riven ost (13% tog jag). Koka 5-10 min. Fördela blandningen på åtta tortillas, rulla ihop dem och lägg i smord form. Häll över resten av tomatsåsen och strö över 100 gram riven ost. Grädda i 200 grader i 10 min.
Frukost 7 p: Filmjölksbröd, ägg, kaviar
Mellanmål 5 p: Rågbröd, ost, smörgåsrån
Lunch 17 p: Big Mac, en halv liten strips
Middag 16 p: 2 enchiladas, turkisk yoghurt, sallad, italiensk dressing, rött vin
Mellanmål 3 p: American's Best mikropopcorn


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0