Dag 25

Gick promenad till stan och åt sallad idag. Denna gången valde jag ingen pasta i, men tog en liten brödbit istället (utan smör).
Till middag gjorde jag fyllda kycklingfiléer. Man tar 1 kg kycklingfilé och bryner dem hastigt på båda sidor. Ta upp dem, skär ett djupt snitt längs långsidan och öppna upp dem (som en baguette). Fördela ett paket philadelphiaost på filéerna (jag valde en variant med mindre fett och vitlök & örter). Stäng filéerna och linda runt 1-2 skivor bacon. Lägg på bakplåtspapper och ugnsbaka i 25 minuter på 200 grader.
På kvällen var jag på ljusparty hos grannen och blev naturligtvis bjuden på mumsigt fika.
Frukost 7 p: Samma som igår
Lunch 15 p: Sallad med kräftstjärtar, crabfish, avokado, mozzarella och kronärtskocka, dressing, halv brödbit
Middag 10 p: Fylld kycklingfilé, sallad med italiensk dressing
Mellanmål 13 p: Sockerkaka, ugnsbakade äpplen med kanel, ingefära & marsansås, mörk choklad
Motion -4 p: Promenad 45 minuter


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0