Babysång och bad

Idag har jag och Hanna varit på babycafé i en kyrka. De har sångstund och fika på torsdagar kl 14. Detta är för barn upp till 1 år, så jag får passa på att gå de torsdagar då Dennis är ledig. Om han jobbar måste jag ju hämta Nelly vid den tiden.
Under tiden var Dennis och Nelly till Fyrishov och badade. Planen är att hon ska få bada i badhus minst en gång i månaden. Det är nog bra att vänja barnen vid vatten, så att de inte blir rädda. Hon har inte gått på någon babysim, och det kommer inte Hanna heller göra. Jag tycker att det är för dyrt (ca 1200 kr för sju gånger) och man kanske inte kan vara med alla gånger pga Dennis schema. Nelly tycker det är roligt att bada och kan med hjälp av armpuffarna "simma" själv. Det finns även små rutschkanor som hon åker själv och en stor som hon åker tillsammans med Dennis. Det finns en bubbelpool att värma sig i och att basta är också kul.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0