Tjejlek

När jag och Hanna lämnat Nelly på förskolan så åkte vi till Coop och storhandlade för ca 2 000 kr. Lilla tjejen sov tio minuter på vägen dit och var sedan vaken hela shoppingen, jag var helt svettig efteråt. Hon somnade i bilen hem så jag kunde bära in varorna utan stress.
Vi köpte idag välling till Hanna, hon fick första flaskan nu ikväll. Jag bestämde mig i morse för att ge upp amningen, jag tror inte den gör henne mätt alls längre. I natt vaknade hon kl 22 (fick en halv flaska ersättning), kl 1.30 (ammade), kl 4 (ammade) och kl 6.30 (fick hel flaska ersättning). Det är nu vi får igen allt från de tre första månaderna, då bara sov hon hela tiden. Det gör hon knappast nu. Mycket skrik och gnäll är det. Kan det vara en tillväxtperiod med hunger? Eller tänderna? Eller ont i magen? Nu på dagen har hon ätit en hel portion gröt, två flaskor ersättning och en halv stor burk mat (och vällingen innan läggning).
När vi hämtat på förskolan gick vi hem till grannen Ellen och hennes Klara och lilla Irma. Vi fick mellanmål och äppelkaka. De stora tjejerna lekte och lekte. När jag värmde mat nu på kvällen höll Nelly på att somna i soffan, jag fick skynda mig att väcka henne innan det var försent.
Dennis har nu kommit hem från kryssningen och redan gått och lagt sig. Han hade en del sömn att ta igen...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0