Tågbana

Det blev en liten olycka i sängen inatt. Nelly vaknade kl 6 och sa att det var blött. Efter byte av lakan och kläder så somnade hon om en stund och då gick det bättre. Hannas natt var bättre, hon åt vid kl 3.30 och sedan kl 7.45. Därutöver vaknade hon till ca kl 1 och kl 6, men somnade om igen. Jag fick sovmorgon till kl 10.
På förmiddagen åkte Nelly och Dennis och köpte en tågbana i trä, nu när hon ska vara "duktig" och sova utan blöja. I en av hennes favoritprogram (Elias äventyr) leker en pojke med tågbana, den ser vi om och om här hemma.
Efter en lunch på restaurang åkte vi in till stan och lämnade in vår stationära dator på en felsökning. Den har pajat helt, det går inte ens att komma fram till sidan där man skriver in lösenordet och skärmen blir randig på flera ställen. Genom klubbkortet jag köpte av min arbetskollega så hade vi en rabattkupong, en gratis felsökning av dator (ord pris 495 kr). Sedan åkte vi vidare till Gränby köpcentrum för att shoppa kläder till Dennis. Han hittade tre kortärmade tröjor, en långärmad tröja och ett par kalsonger, även där hade vi rabattkupong på tre av tröjorna (20%).
När vi kom hem tog jag en promenad före middagen och Dennis åkte till gymmet efter middagen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0