Helgen som var

Ja, nu ska ni få en resumé av helgen.
I fredags var jag och tjejerna till öppna förskolan. Efter lunch åkte vi till Hedemora, Dennis jobbade hela helgen så Nelly skulle tillbringa sin tid där. När vi kom till Hedemora hälsade vi först på hos Kattis och hennes Hedvig. Vi lekte en stund utomhus och en stund inomhus. Sedan lämnade jag Nelly hos Karin, Joel och Klara. En stund senare skulle hon hämtas av farmor och farfar för fredagsmys i soffan. Jag och Hanna åkte tillbaka till Uppsala och köpte hämtmat på thai till mig och Dennis.
I lördags sorterade jag ut lite kläder som blivit för små för tjejerna. Sedan promenerade jag och Hanna till stan och åt sallad till lunch. Vi gick i affärer och shoppade nya barnkläder. Både Lindex och Kappahl hade "ta 3 betala för 2" på hela barnsortimentet. Jag hade dessutom en rabattkupong på vardera affär. Det blev ett par byxor och två tröjor till Nelly, och ett par byxor och en tröja till Hanna. Trots att jag hade ont i fötterna efter tre timmars shopping så promenerade jag hem också.
I söndags tänkte jag försöka komma igång med min wii-träning. Jag har ett spel med Wii Fit Plus. Jag tänkte prova det spelet först men kom inte så långt eftersom man är tvungen att ha en "balance board" till. Jag trodde att jag kunde prova några övningar utan bräda, men det gick inte så som jag förstod det. Då provade jag istället Just Dance. Det var roligt. Man ska göra likadana rörelser som dansaren på tv'n och då får man poäng efter hur pass lika man gör. Så jag kan nu tävla mot mig själv, om ingen vill komma hit och tävla mot mig? Men jag måste nog se till att dra för persiennerna, vi bor ju på nedre botten precis bredvid porten. Det kan nog se ganska roligt ut för de som ska in i huset...
Jag hann med en kort promenad också innan Nelly kom hem. Jag hade fixat lite lunch som hon, farmor och farfar fick. När de åkt så lekte vi resten av dagen.
Amningen är nu helt avslutad. Hanna har fått mat i flaska på nätterna. Hon har ätit två gånger varje natt, och sedan somnat om. På morgonen har hon vaknat mellan 8 och 8.30. Det får jag vara nöjd med. Nelly åt också två gånger på natten fram tills hon var två år. Förhoppningsvis kommer Hanna att äta mer på dagarna längre fram och då minska maten på natten.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0