Fest

Igår åkte hela familjen till Hedemora. Jag och Dennis var bjudna på 40-årsfest hos Perty i Fagersta. Mona och Gert var barnvakt åt Nelly och Hanna, så för en gång skull kunde vi vara barnfria tillsammans. Vi fick skjuts av Pertys kompisar, så vi kunde även dricka alkohol båda två. Festen var mycket trevlig. Vi bjöds på god mat och lekte lekar med frågesport och musik. Jag och Karin bildade lag och vi hamnade tyvärr inte på prispallen (trots att vi egentligen är bäst). Vann gjorde Dennis och hans lagkamrat. Vid 0.30 så begav vi oss tillbaka mot Hedemora.
Nelly hade somnat snabbt på kvällen, men Hanna hade varit ledsen ett tag. Hon har varit hård i magen senaste tiden och har svårt att komma till ro. Vi kom i säng 1.45 och hoppades att tjejerna skulle förstå att de fick sova en timme extra denna natt pga vintertiden. Tja, vid 7.15 (8.15) vaknade Nelly och 7.45 (8.45) vaknade Hanna. Och det var min tur att gå upp med dem. Jag tyckte faktiskt att jag mådde sämre än jag förtjänade. Trots att jag endast drack tre glas vin, ett glas cider och ett glas bål så var jag törstig hela natten. När jag gick upp kände jag mig lite yr. Kan man vara bakfull trots att man inte var full?
Eftersom födelsedagsbarnet har fyra katter i sin lägenhet så fick jag lov att förbereda mig med mediciner. Jag tog allergitablett både dagen innan och samma dag. På festen mådde jag ganska bra, jag nös en gång och fick ta bricanyl två gånger mot trög andning. När vi kom tillbaka till Hedemora på natten så nös jag några gånger till. Jag duschade på en gång och bytte kläder. Idag har jag tagit ytterligare en allergitablett, men näsan är täppt och det rinner snor hela tiden.
Dennis och Nelly har på förmiddagen varit och tittat på när Jimmie spelade innebandy. Där kunde de även leka lite med Joel och Klara. När vi kom tillbaka till Uppsala så var det Dennis tur att spela innebandymatch. Jag och tjejerna såg de två sista perioderna och de vann idag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0