Dag 65

I morse kände jag mig lite trött och frussen. Jag orkade helt enkelt inte äta någon frukost, fick i mig lite fil. Till lunch kände jag mig piggare igen. Det blev idag rester. Till middag gjorde jag köttfärslimpa, för första gången i mitt liv. Det blev gott, tillsammans med potatis, sås, lingon och gurka. På eftermiddagen blev det en promenad. På kvällen hade jag points kvar och passade på att äta upp resten av brieosten. Det rekommenderas att man äter minst 29 points per dag för att få i sig näring (mina tre amningspoints bör jag nog också äta).
Frukost 1 p: En halv dl filmjölk
Lunch 11 p: 150 g spagetti, 100 g nötfärs, 2 msk grädde (4%), 2 msk ketchup
Middag 12 p: 150 g potatis, 100 g nötfärs, 2 msk mellanmjölk, 1 msk ströbröd, 100 g brun sås, 3 msk lingonsylt, 7 inlagda gurkskivor
Mellanmål 10 p: 100 g brieost light, 20 g mörk choklad
Motion -4 p: 40 min promenad


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0