Dag 62 + vägning

Nu har den första motgången kommit. Denna vecka hade jag gått upp i vikt, vilket var ganska väntat. +0,2 kg blev resultatet, och den totala nedgången klev tillbaka till -5,1 kg. Jag hade ju överskridit veckans budget med ca 25 points och hade väl därför önskat att stå ganska still denna vecka. Fem veckor kvar till utlandsresan, så tills dess hoppas jag på 2-3 kg nedgång.
Idag bakade jag och Nelly chokladbollar, som blev på 1,5 points per styck. Till middag blev det enchiladas med kyckling, tomatpuré, kryddmix och riven ost samt ett litet glas rött vin.
Frukost 6 p: 2 rågkakor, ägg, kaviar
Mellanmål 3 p: 3 smörgåsrån, 1 tsk bregott, 1 skiva ost
Lunch 11 p: 150 g spagetti, 100 g nötfärs, 2 msk grädde (4%), 2 msk ketchup
Middag 16 p: 2 corn tortillas, 100 kyckling, 40 g riven ost mager, 2 msk turkisk yoghurt, 1 dl rött vin
Mellanmål 9 p: 6 chokladbollar
Idag har vi ätit upp hälften av chokladbollarna. Dessa sparar vi till en annan dag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0