Dag 59

Till lunch gjorde vi omelett med stuvning. Viktväktarna har något som kallas DuoVal. Med det menas att det finns vissa livsmedel som man får äta valfri mängd av till ett visst pointsvärde. Man slipper väga maten och får äta tills man blir mätt, dock ej övermätt. När det gäller kolhydratrika livsmedel, såsom pasta, potatis, ris och vissa brödsorter, är pointsvärdet 7 p. När det gäller proteinrika livsmedel, såsom vissa köttsorter, fisk, kyckling och ägg, så är pointsvärdet 5 p. Detta utnyttjade jag idag när jag använde fyra ägg till omeletten, men räknade då bara 5 p, istället för 8 p. Jag brukar även utnyttja detta när jag äter ute då det är svårt att uppskatta portionsstorleken.
Till middag åt vi korvburgare. På kvällen hade jag flera points kvar och unnade mig choklad och nötter till tv'n.
Frukost 3 p: Ägg, kaviar
Lunch 8 p: 4 ägg, vatten, halv burk västkuststuvning
Mellanmål 3 p: 2 finn crisp, skrattande kon light
Middag 9 p: 2 rågkakor, 80 g kycklingfalukorv, 30 g amerikansk dressing
Mellanmål 8 p: 40 g mörk choklad, 25 g jordnötter, dumleklubba


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0