Dag 56

Till lunch gjorde mamma och Mats hemmagjord spagetti och till det blev det carbonarasås. På eftermiddagen var vi till min mormor och hon hade gjort äppelpaj med vaniljsås.
Till middag åt jag förrätt och varmrätt. Förrätten bestod av pilgrimsmusslor, grönsaksröra, bacon och rostade cocktailtomater. Jag hade aldrig ätit pilgrimsmusslor och hade beställt den förrätten när jag skulle åka till Krylbo. Mats hade ett fantastiskt gott recept på det. Nyttigt med grönsaker och musslor, dock onyttigt med smör och olja till... Varmrätten blev rester; pasta carbonara och grekisk sallad.
På kvällen var det fest och det slank ner lite chips och ölkorv. Tur att det inte fanns dip till chipsen, då hade jag ätit mycket mer. Alkoholen höll jag mig undan, det blev lightläsk och mineralvatten istället.
Frukost 6 p: Grovt bröd, ägg, kaviar, juice
Lunch 13 p: 150 g spagetti, 40 g bacon, 1 msk vispgrädde, ägg, parmesanost
Mellanmål 8 p: Äppelpaj, vaniljsås, 1 dl läsk
Middag 23 p: 2 pilgrimsmusslor, 1 potatis, lite bacon, 20 g margarin, 20 g olja, 20 g fetaost, liten portion pasta carbonara
Mellanmål 17 p: 75 g Chips, 1 ölkorv



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0