Dag 53

Jag åt frukost i två omgångar, först med Nelly och sedan med Hanna. Till lunch gjorde vi omelett. På den la vi prinskorv, gurka, tomat, majs, lök och riven ost. Till middag åt vi färsbiffarna vi gjorde i lördags.
Till mellanmål nu på kvällen gjorde jag en "pina colada"-smoothie. Jag har köpt fryst frukt på Coop. I påsen ligger fyra portinspåsar med frukt (ananas, mango, papaya). Man låter den halvtina en liten stund och mixar sedan tillsammans med juice. Jag valde en juice med ananas och kokos (med socker i). Supergott!
På förmiddagen gick jag en promenad med vagnen.
Frukost 8 p: En halv frökuse, 20 g leverpastej mini, rutbröd, ägg, kaviar
Lunch 9 p: 3 ägg, 3 msk mellanmjölk, 20 g riven ost mager, 20 g majs, en och en halv prinskorv
Mellanmål 2 p: 2 finn crisp, skrattande kon light
Middag 15 p: 135 g makaroner, 2 färsbiffar, ketchup, 2 msk amerikansk dressing lätt
Mellanmål 6 p: 2 dl juice, 20 g mörk choklad
Motion -3 p: 35 min promenad
I stekpannan innan vi haft på ost. Jag åt halva.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0