Vaccination

I morse kom Dennis hem från jobbet i tid och kunde lämna Nelly på förskolan. Jag och Hanna tog en promenad till Gränby Centrum för lite shopping. Idag köpte jag ullstrumpor till mig själv, så jag hoppas jag ska slippa frysa om tårna i vinter. Jag kollade på en mössa och skor till mig själv, men kunde inte bestämma mig. Så det får vänta ett tag till. Efter inhandling av mat så tog vi bussen hem.

På eftermiddagen åkte vi till Uppsala Vaccinationsbyrå för att vaccinera Nelly mot Hepatit A. Hon var på väg att börja gråta när sticket kom, men hon fick nappen och smärtan var snabbt borta. Lite godis blev det efteråt till duktiga tjejen. Senare ska en till spruta tas inom ett år för att ha skydd i 20 år. Jag och Dennis tog likadant vaccin för åtta år sedan när vi åkte till Thailand. Vi åkte sedan förbi hos Bosse och Sanna för att lämna tillbaka korgsängen som vi fick låna för 2,5 år sedan.

Idag har jag fått de restnoterade kläderna från Ellos; en lila festtopp och en brun huvtröja. Nu på kvällen har vi suttit och bläddrat i taxfreekatalogen för att snart lägga in en beställning till SAS. Vi har även tittat på de olika parkeringsalternativen vid Arlanda.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0