Rumsbyte

Jag lämnade Nelly på ute på förskolan och gick sedan in för att ha utvecklingssamtal med hennes förskollärare. Det jag fick höra var enbart positiva saker. Nelly är alltid glad, hjälpsam och positiv. Jag fick se fotografier från utflykter och teckningar som hon målat. De tycker att hon har växt mycket som människa sedan hon började där, hon tar för sig och är intiativrik.

Efter samtalet tog jag och Hanna en promenad för att luncha med Anneli och lilla William. Dennis hade idag lång sovmorgon. Det kanske han behövde då han i natt har sovit bredvid Hanna för första gången. Jag sov i samma rum som Nelly. Jag hade lite svårt att somna och drömde mycket, men det var ändå skönt att slippa matningen på natten.

På eftermiddagen tog vi tag i funderingarna vi haft ett tag, nämligen att byta sovrum. Vi skulle flytta in dubbelsängen och spjälsängen till lilla rummet samt två sängar och en hylla till stora sovrummet. En hylla från vardagsrummet och dockvagnar skulle också in i stora rummet. Efter en halvtimme började jag nästan ångra mig, det tog tiiiiid. Efter tre timmar hade vi lyckats flytta alla saker och dammsugit och svabbat under sängar. Men det är fortfarande kaosartat. I morgon får jag fixa med hyllorna och alla småsaker som ligger och skräpar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0