Pelle Svanslös Hus

Jag fick sova lite längre på morgonen idag. Det behövdes efter natten. Hanna har kräkts en hel del och ganska så mycket. Jag har haft en hög med handdukar bredvid mig som hon har fått ligga på. Jag misstänkte att hon fått magsjuka, men på morgonen åt hon gröt och var glad som vanligt, inga nya spyor. Det kan vara så att hon har hosta och har extra slem i halsen som vill upp. Idag fick hon flytande bricanyl innan läggning, så vi får se hur natten blir. Nelly har haft något liknande vid två tillfällen, hon har hostat och kräkts på natten, men sedan mått som vanligt på dagen. Detta är det närmaste magsjuka våra barn har haft (peppar, peppar). Jag själv vaknade med 37,4 graders temp, något över min normala temperatur. Fixade det med en ipren. Är fortfarande täppt och snuvig efter kattmötet.

På förmiddagen åkte jag och tjejerna till Pelle Svanslös Hus, där vi åt lunch och lekte med Emma och Maja.

På eftermiddagen åkte Dennis och Nelly till BVC. Nelly har haft klåda i stjärten och snippan under en längre tid. För två veckor sedan ringde vi BVC för att rådfråga dem. Eftersom det inte syntes något så avvaktade vi med undersökning för att se om det skulle bli bättre av sig självt. För en och en halv vecka sedan såg vi att hon hade tre prickar mellan skinkorna. I fredags hade det blivit ytterligare tiotal prickar/blåsor i rumpa, underliv och insidan av låren. Sjukvårdsrådgivningen gissade på svinkoppor och tyckte vi skulle kontakta BVC för kontroll. Vi ringde dit idag och fick en tid samma dag. Både läkare och sköterska tittade på prickarna och trodde att det var svamp, så nu har vi köpt salva på apoteket och ska behandla det i två veckor.

Under tiden de var där så gick jag en promenad med Hanna. Klockan var 16.00 och det var mörkt! Tur att vi har en solsemester att se fram emot! Ska försöka komma ihåg att tända lite ljus här hemma också.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0