Pelle Svanslös Hus, igen

Min natt började inget vidare. Jag hade precis gått och lagt mig strax efter kl 23 när Hanna började gnälla. Det övergick sedan i skrik. Jag gav henne mat, men det hjälpte inte. Hon skrek och hostade och snörvlade hela tiden. Jag provade med hostmedicin, näsdroppar och snorsug. Efter lite mer än en timme somnade hon äntligen. Kl 5 vaknade hon igen för mat och näsdroppar. Även denna gång tog det nästan en timme innan hon somnade om helt. Tur i alla fall att båda barnen sov till 8.20, så jag fick några timmars sömn.

Idag fick vi besök av Cicci och hennes Tilda från Stockholm. Eftersom Dennis gärna ville sova så tog vi bussen till Pelle Svanslös Hus. Så även idag fick jag en katt med mig hem som efter avtvättning visade sig vara Nelly.

När Dennis återigen åkt till jobbet så blev det lek och lördagsmys i soffan, en repris från igår...

När jag har borstat tänderna på Nelly och satt på henne pjamas så brukar hon sitta i soffan en stund och mysa. Men de senaste tre dagarna har hon istället gått direkt till sin säng. Medan jag gjort i ordning Hanna för kvällen så har hon legat kvar i sängen och somnat. Kan det bero på att hon fått nytt rum..? Eller har hon bara blivit äldre..?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0