Ladies night

I fredags efter däckbytet släppte Dennis av mig på kusin Lindas jobb, så jag kunde åka med henne och moster Siv till Karlskoga. Där mötte vi upp kusin Carro och kusin Ullis med familj. Vi blev bjudna på tacos och hade fredagsmys.

På lördagen bar det av till Örebro där det blev en shoppingrunda på stan. Jag shoppade en svart vinterkappa (299 kr, halva priset) och en gammelrosa kofta (210 kr, 30% rabatt tack vare Carro). Vi åkte hem till moster Ann-Marie och Mats som precis flyttat in i lägenhet i Örebro. Där blev vi bjudna på mumsig lunch och gott vin. Vi fixade till oss för en utekväll och fortsatte till en pub. Efter en cider där så promenerade vi till arenan. Där drack vi fördrink på mingelfest, åt tvårätters middag och blev underhållna hela kvällen av hunkar på scenen. Det var sång, dans, show och komik på hög nivå. Vi såg Martin Stenmarck, Andreas Johnson, Brolle, Måns Möller och Stephen Simmonds. En riktigt fantastisk tjejkväll hade vi!!

I söndags åkte vi tillbaka till Dalarna igen. På kvällen åkte jag med familjen tillbaka till Uppsala. Jag har dessa två nätter inte behövt matat barn, vilket var skönt. Jag vaknade ett par gånger på natten ändå, men fick sova till kl 9.15 på morgnarna. Så lite utvilad blev jag i alla fall.

Under tiden som jag har roat mig så har resterande familjen umgåtts i Hedemora. De har haft garageträff, varit i Borlänge, bastat och åkt skridskor. Nelly vågade denna gång ta några skridskosteg själv, enbart med hjälp av "båge". Dennis har tagit steget mot en kortare frisy. Nu finns endast några få centimeter hår kvar på huvudet. Däremot har han inte sovit så många timmar i helgen...


Jag och moster A på puben



Gravida kusin L och kusin U på puben



Moster S och kusin C på puben



På mingelfest på arenan



Moster S och kusin U i annan skepnad



Snygga brudar i coola reklambrillor


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0