Egypten

Antligen far jag stilla min datorabstinens!

Nu har vi varit har nastan sex dagar och vi har det alldeles harligt. Flygresan tog 5 timmar och 15 minuter och det gick bra. Vi hade gatt upp kl 3.30 (och jag hade da bara sovit en och en halv timme) och parkerade pa Maby parkering. Darifran fick vi aka buss till terminalen. Pa flyget satt vi i tre stolar bredvid varandra. Hanna satt i mitt kna, nar hon sov lag hon pa golvet nedanfor Nellys stol. Aven Nelly lyckades sova en stund i sin stol.

Hotellet vi bor pa heter Giftun Azur. Det ar ett stort hotellomrade med manga rum. De flesta, aven vart, ligger i radhuslangor med uteplats dar det star tre stolar och ett bord. Rummet ar ganska stort, ca 25 kvm, och det ar nog inte sa nytt, men anda stadat och frascht. Vi har tre sangar. Dennis sover i en 90-sang (hard som sten), jag och Nelly sover i varsin 120-sang (lite mer lagom hard). Vi har resesangen med oss, men Hanna far plats bredvid mig. Kuddarna ar inte heller sa bekvama. Vi har luftkonditionering som inte ger oss sa kall luft, men vi har den bara pa pa kvallen, den behovs oftast inte pa natten.

For det mesta badar vi i havet, det ar bara liiiite kallt precis nar man kliver i, men det blir fort underbart skont. Aven Hanna har gjort sin baddebut i havet. I poolen ar det kallare, sa vi badar bara dar ibland.

Smatjejerna har fatt hosta och haller oss vakna en del pa natten. Tur att jag bad om hostmedicin pa BVC sist. Vi har nog faktiskt ett helt apotek med oss... Jag och Dennis ar lite snuviga, och har ca hundra myggbett. Vi smorjer oss med myggmedel, men jag tror att vi har gaster pa natten som ater av oss. Hanna har en del prickar fran myggen, men Nelly har klarat sig bra.

En typisk dag har:

Vi vaknar ca kl 8, men ligger kvar i sangen till kl 8.30. Granderna mellan radhusen ar smala, sa det kommer inte in morgonsol pa rummet, vilket ar skont. Men varje morgon tror vi att det ar molnigt ute, men det ar det defenitivt inte! Det ar soligt och varmt, lagom varmt.

Kl 9 gar vi och ater frukost, Hanna ater grot. Sedan gar vi tillbaka till rummet for att gora i ordning oss for bad. Vi gor i ordning nappflaskor och kokande vatten till Hanna. Vi har vattenkokare pa rummet och kokar flaskvatten till ersattningen (halls varm i termos som vi har med). Vi kokar kranvattnet for att diska flaskorna i. Det blir sex kokingar varje dag.

Det tar lite tid nar man har barn och vi ar inte pa stranden forran efter kl 11. Da ar det dags for Hanna att sova. Hon sover tva ganger varje dag och da far jag och Dennis ha varsin barnfri timme, da vi till exempel tranar, vilar, bloggar eller laser.

Kl 12.30 ater Hanna och kl 13 gar vi till standrestaurangen for att ata lunch. Ibland sover Nelly en stund pa dagen. Sedan badar och solar vi en stund till. Kl 15 ater Hanna igen och sover en stund till.

Mellan kl 16 och 16.30 borjar solen ga ner bakom husen och vi gar istallet ivag till lekparken. Kl 17 gar vi tllbaka till rummet. Dar duschar vi och Hanna ater burkmat som vi varmer i vattenbad.

Kl 18.30 serveras middagen och darefter gar vi ut till terasssbaren for att dricka drinkar och underhallas av livemusik. Nelly dansar garna med de andra barnen, medan Hanna far ata och somna i vagnen. Kl 22 brukar vi hamna i sangen igen.

Vi funderar pa att gora en utflykt nagon dag, kanske aka en tvatimmarstur med ubat. Till skillnad fran snorkling sa behover barnen da inte vara i solen och alla kan vara med och se fiskarnas rike.

Dennis och Nelly har shoppat solglasogon och Hanna har shoppat en badbil som bebisar kan sitta i i vattnet. Igar kopte vi oss lite chips och godis. Annars ingar all mat och dryck. Vi behover inte vara hungriga eller torstiga!



Kommentarer
Morbror Mange

Var noga med att det inte är sänglöss! Håll extra koll. Har messat dig. Låter som ni ändå har det underbart. Massa kärlek från Mange, Ika och flickornas kusin "Ludde".

2010-11-27 @ 17:46:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0