Dag 97

Ja, detta förra inlägget gällde naturligtvis gårdagen.

Idag har vi varit på öppna förskolan och ätit mellanmål. Till lunch blev det rester. På kvällen gjorde jag egna färsbiffar med rökig smak. Till det serverades klyftpotatis, stekt vitkål, sallad och barbequesås. En ganska bra matdag, men tyvärr spårade det ur lite nu på fredagsmyset. Har blivit både skumtomtar och toblerone. Till imorgon har jag köpt chips och dip. Man skulle nästan kunna tro att semestern har börjat...

Frukost 6 p: 2 skivor knäckebröd, ägg, kaviar

Mellanmål 4 p: Grovt bröd, 2 smörgåsrån, 1 tsk bregott, 1 ostskiva

Lunch 11 p: 120 g pasta, 100 g fläskfilé, 2 msk barbequesås, 1 msk rydbergs bearnaise, 2 tsk italiensk dressing

Middag 11 p: 120 g potatis, 100 g nötfärs, 1 tsk olja, 2 tsk margarin, 2 msk barbequesås, 2 tsk italiensk dressing

Mellanmål 12 p: 33 g juleskum, 60 g toblerone



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0