Dag 89 + vägning

Passade på att väga mig idag, blir för stressigt imorgon. En nedgång blev det, -0,5 kg (fast det var på morgonen, så jag hade inte ätit något alls innan)! Totalt 6,5 kg på 13 veckor. Än så länge går det efter planen, men det känns som om det går väldigt långsamt.

Idag gjorde jag den mumsiga spenatsoppan till lunch. Till middag åt vi cannelloni (pastarullar) fyllda med spenat, ricotta och skinka, täckt med färdigköpt tomatsås. På kvällen hade jag för en gång skull points kvar! Så nu har jag mumsat pepparkakor med ädelost. En promenad blev det till Gränby Centrum.

Frukost 6 p: En halv frökuse, ägg, kaviar

Lunch 8 p: 185 g stuvad spenat, 6 msk grädde (4%), 2 ägg

Middag 9 p: 3 cannellonirullar, 90 g stuvad spenat, 60 g ricottaost, 100 g tomatsås

Mellanmål 6 p: 30 g pepparkaka, 30 g ädelost på tub

Motion -3 p: Promenad 40 min



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0