Dag 87

Det blev rester till lunch, den vegetariska pastasåsen. Mellanmålet blev smörgåsrån med skivad banan och italiensk salladskrydda. Till middag gjorde jag laxtacos. Jag använde kallrökt lax och gjorde en röra av turkisk yoghurt, rödlök, röd kaviar och dill. Jag gjorde en "salsa" av avokado, tomat, majs och citronsaft. Sedan lades allt i tortillabröd. Gott blev det! Ingen promenad blev det idag, alldeles för blåsigt och snöigt.

Frukost 5 p: En halv frökuse, ägg, 2 tsk majonnäs lätt

Lunch 11 p: 150 g spagetti, 3 msk creme fraiche (5%), 50 g fetaost

Mellanmål 1 p: 3 smörgåsrån

Middag 17 p: 2 tortilla, 100 g kallrökt lax, 4 msk turkisk yoghurt, en halv avokado, majs



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0