Dag 84 + mätning

Eftersom det gått lite trögt på vågen senaste tiden så tog jag idag fram måttbandet för att mäta mig. Det är åtta veckor sedan jag mätte mig senast. Resultaten inom parentes är totalt på tolv veckor.

Mage       -3 cm   (-6 cm)
Höft         -3 cm   (-6 cm)
Lår           0 cm   (-2 cm)
Överarm  -1 cm   (-2 cm)
Hals          0 cm   (-1 cm)

Idag blev det lunch på Pelle Svanslös Hus igen, jag åt då samma toast som i måndags. Till middag blev det rester. Jag och Nelly poppade micropopcorn till lördagsmys. Jag använde då en sort som heter American's Best, endast 7% fett. Smakar ungefär lika som andra micropop, men kan gärna saltas lite mer. Vi åt även av chokladen som var kvar sedan igår. En kort promenad blev det idag. Jag hade helt glömt bort att det var röd dag och tittat fel i busstidtabellen, så istället för att bara stå och vänta på bussen så gick vi några hållplatser bortåt. Hmm, att glömma bort sådant är inte likt mig...

Frukost 8 p: Frökuse, ägg, 2 tsk lätt majonnäs

Lunch 13 p: Toast med brie och salami

Mellanmål 3 p: 2 finn crisp, 3 skrattande kon light

Middag 10 p: 150 g ris, 125 g kycklingfilé, 100 ml kokosmjölk light, 2 msk grädde (4%)

Mellanmål 11 p: 25 g Marabou polka, 2 liter micropop (7%)

Motion -1 p: 15 min promenad


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0