Dag 83 + vägning

Första vägningen på 15 dagar och resultatet var -0,2 kg. Totala minskningen är nu 6,0 kg (jag skrev fel förra vägningen, skulle vara 5,8 kg då, inte 5,9 kg)! Jag fick min andra guldstjärna! Det var väntat att jag skulle stå ganska still denna vägning. Förra veckan gissar jag att jag gått ner ca 4 hg, men denna vecka var det nog en liten uppgång på grund av alldeles för många uppätna points. Jag gjorde av med ca 30 points för mycket! Men ja, det går trögt nu, motivationen är inte på topp hela tiden. Jag tycker det går ganska bra måndag till torsdag, lite svårt när man är bortbjuden bara. Men på helgerna går det inte alls bra! Som idag när jag köpte choklad till fredagsmys. När jag har nått min målvikt så går det bra att ha någon fridag i veckan, men det borde jag ju inte ha just nu egentligen.

Idag var jag på IKEA och åt stor frukost. Det brukar kosta 10 kr för två smörgåsar, pålägg och kaffe/te/mjölk. Men denna vecka var det gratis på vardagar om man är medlem. Jag och Nelly delade dessutom på en liten tallrik äggröra, prinskorv och köttbullar. Till lunch gjorde vi "fuskcrepes" av rester; pannkakor och köttfärs. Det blev så många att jag åt det till middag också. Jag har varit grymt sugen på choklad hela veckan, så det slank ner i kundvagnen idag. Jag och Nelly poppade popcorn till fredagsmyset.

Frukost 13 p: 2 smörgåsar, 2 ostskivor, 1 skinkskiva, 1 msk marmelad, 1 köttbulle, 1 prinskorv, äggröra, lingondryck

Lunch 12 p: 2 pannkakor, 100 g nötfärs, 4 msk salladsdressing (10%)

Middag 6 p: 1 pannkaka, 50 g salladsdressing

Mellanmål 15 p: 2 liter popcorn, 25 g Marabou polka, 25 toblerone












Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0