Barnakuten

Igår var Nelly nästan feberfri. Men hon ville fortfarande inte äta och var ledsen och gnällig. Dennis upptäckte att det såg konstigt ut i hennes mun. Det såg ut som om strängen som sitter mellan tandköttet och överläppen åkt ner och fastnat mellan framtänderna. Överläppen var svullen och stod ut en bit, hon verkade ha svårt att röra den. Idag åkte vi till barnakuten för att kolla upp det. Läkaren såg blåsor på tungan och läppen, och hennes teori är att Nelly fått en infektion i munnen som gjort att tandköttet blir svullet och ömt. Möjligtvis en herpesinfektion.

Efter läkarbesöket åkte vi till leksaksaffären och köpte "pippifigurer" till duktiga tjejen.

Jag hade ställt in mig på en natt med lite sömn nu när Dennis jobbade och Nelly var sjuk. Nelly somnade ca 21.30 igår, men det ville inte Hanna göra. Hanna ville bara äta hela tiden i går. Mellan kl 15 och 24 åt hon nio gånger! Sedan somnade hon äntligen vid halv ett. Kvart i ett vaknade Nelly och var ledsen. Hon fick då komma in till min säng och sova. Sedan vaknade hon då och då korta stunder och drack och gnällde lite för att sedan sova till 8.45. Hanna vaknade för mat kl 5 och 8.30. Så jag fick nog i alla fall ihop ca 6 timmar sömn, inte så illa.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0