Sömnad

Dennis jobbar idag sitt tredje dygnspass på en vecka, så jag och tjejerna får roa oss själva. De senaste två dagarna när Nelly varit på förskolan, så har jag bara passat på att vila. Idag tänkte jag istället försöka göra lite nytta. Jag tog tag i klädhögen jag samlat på mig i några månader. Samtliga plagg hade små hål som behövde lagas. Jag drog fram min symaskin som jag fick av mina bröder i födelsedagspresent förra året. Det var nu andra gången jag skulle använda den. Eftersom det inte är så ofta jag syr så var det bara att plocka fram bruksanvisningen också. Haha, jag är verkligen urkass på att sy! Men jag lyckades nog fixa alla lagningar i byxor, tröjor, kjolar, örngott och till och med i skötväskan. Vi får väl se hur länge de håller...
Efter förskolan gick vi hem till grannen som hade ljusparty. Nelly lekte med de andra barnen, vi fikade och jag lyckades köpa på mig en ljusstake.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0