Pelle Svanslös

Idag har vi varit på Pelle Svanslös Hus för första gången. Där kan man leka i olika rum som byggts upp som om alla katterna bodde där. Det fanns polisstation och affär man kunde leka i samt ett biorum där filmer visas om Pelle och hans vänner. Och det fanns även ansiktsmålning. Nelly blev målad som en katt, men ville sen tvätta bort det på en gång. Vi fikade där också. Inträdet kostade 60 kr styck för oss vuxna. Man kunde annars köpa familjekort som gäller för fem personer resten av året för 250 kr. Gissa vilket jag valde!
Sedan åkte vi vidare till O'learys och intog middag. Jag åt sweet chili pasta med kyckling och Dennis åt sotad ryggbiff. Måste passa på när man har en rabattkupong. Mums!
Hon hann kladda ut lite av färgen innan den torkade.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0