Kryssning

I onsdags kom Dennis till Krylbo för att hämta oss. Vi åkte vidare till Stockholm där vi åkte ombord på Viking Lines Cinderella. Vi bodde i en B4-hytt på däck 9. På samma våning bodde även Dennis föräldrar och deras tjeckiska vänner.

Vi började med att inta det stora, stora smörgåsbordet. Jag fick i mig förrätt (2 gånger!), varmrätt, dessert, ostar och till och med ett glas vin. Vi gick sedan in på Knatteland där Nelly fick leka och springa. Efter ett besök i nöjescaféet och bollhavet så tog jag tjejerna med mig till hytten för att sova. Klockan var då 23.30 och Nelly somnade nästan på en gång. Hanna däremot somnade inte riktigt förrän kl 1 och jag kunde inte somna förrän 2.30. Vi vaknade kl 8 (hade en amning vid kl 6). Då gick vi till frukost buffén och åt oss riktigt mätta igen.

När vi kom tillbaka till hytten ville inte Dennis veta av mig längre... Nej då, hann skickade iväg mig på spabehandling. Under två barnfria timmar fick jag bubbelbada, relaxa, kroppspeeling med eucalyptus och ryggmassage. Det behövdes! (Så nu kan han åka iväg till Västerås imorgon på cruising med gott samvete.) Till lunch delade jag och Dennis på en räksmörgås medan småtjejerna tog en tupplur.



Nu är vi äntligen hemma igen efter en veckas äventyr. Skönt med sin egen säng, soffa och altan. Dock är kylskåpet helt tomt och tvättkorgen helt full.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0