Furuvik

Igår åkte vi till Ängskär där Olle har sin sommarstuga. Hans döttrar, Emilia och Julia, var också där. Vi tog en promenad till stranden, men igår var det lite för kallt i vattnet för min smak. Vi grillade kyckling, majskolvar och ananas och åt jordgubbar med glass till efterrätt. Vi firade Emilia som fyller 13 år imorgon.
Idag åkte vi tillsammans med dem till Furuvik. Vädret var halvklart, men varmt. Vi var inte de enda som var där, halva Sveriges befolkning var nog det också. Hörde att det var årets hittills mest välbesökta dag. Nelly klappade djur och åkte lilla bergochdalbanan, veteranbilar, kaffekoppar och cirkuskarusell. Hon hann även med att sova i skrindan en stund. Att Hanna sov hela dagen i vagnen behöver jag väl inte ens berätta.
Jag åkte spökborgen, piratskeppet och Sky Tower ("fritt fall"). Jag brukar gilla att åka karuseller som går högt upp och snabbt, dock inte de som snurrar. Men idag kände jag mig ändå rätt illamående efteråt. Är det åldern, eller?
Innan vi åkte därifrån hann vi med att bada i deras vattenland. En perfekt avslutning på en härlig dag.
Batteriet i kameran tog slut, men jag hann ta några bilder med mobiltelefonen ändå.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0