Förskolan

Jag törs knappt säga det, men Hanna sover så himla bra på nätterna! Hon somnar ca kl 23 och vaknar ca kl 5 för att ammas, sedan somnar hon om och sover till ca kl 8. Har jag tur så somnar hon om även efter den amningen och sover två timmar till. Sådan tur hade jag igår! I morse däremot var jag ensam med tjejerna, så då spelade det ingen roll om hon somnade om, Nelly kom in till oss kl 7.15. När hon låg och myste bredvid mig i sängen så sa hon: "Hanna, jag älskar Hanna". Gullungar jag har!
Idag var Nelly på förskolan för första gången på nästan fyra veckor. När vi kom dit fanns det ingen av den ordinarie personalen där, samtliga hade semester. Det kändes inte så roligt att lämna en liten tvååring till någon hon inte kände igen. Jag hade förväntat mig att minst en av sju ordinarie personal skulle vara där. På de flesta arbetsplatser brukar man se till så att semesterperioderna ligger så att inte alla är borta samtidigt. Nu gick det nog bra ändå för henne där, vikarierna är säkert också duktiga. Hon hade varit ledsen en liten stund och fått ha nappen. Men samtidigt anpassar sig barn fort, till skillnad från oss vuxna kanske. Hon hade även varit på toaletten flera gånger, det var ju första förskoledagen utan blöja!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0