Viktväktarna

Igår var det dags! Nu är jag inskriven hos Viktväktarna. För er som inte vet vad det innebär kommer här en kort förklaring. Varje person blir tilldelad ett visst antal points som man kan äta för varje dag (antalet beror på längd, vikt, ålder och kön). Varje livsmedel har ett visst pointsvärde beroende på hur nyttigt det är. Om det är ett nyttigt livsmedel så har det låga värden och då har man "råd" att äta större portioner. Om det är ett onyttigt livsmedel så har det ett högre pointsvärde och då har man inte "råd" att äta så mycket. De flesta frukter och grönsaker är gratis och kan ätas hur mycket man vill av. Man blir även tilldelad en veckobonus som man kan använda vid lite festliga tillfällen. Om man motionerar så får man också extra points att äta för och likaså om man ammar.
Jag blev tilldelad 32 points per dag och en veckobonus på 49 points. Då är inte min amning medräknad, så länge jag delammar har 7 points extra.
Nu kanske det inte var så smart av mig att börja precis innan en kräftskiva. Jaja, får se om jag sätter igång på allvar nästa vecka istället. Jag har tänkt väga mig varje vecka innan helgen, men eventuellt väntar jag till veckan efter med att gå dit och väga mig igen. Jag funderade ett tag på om jag skulle avslöja min vikt för eller inte...hmmm...men här kommer den.... 91,6 kg (med kläder på)!!! Min målvikt har jag lagt på 72 kg. Jag har 5 kg kvar från min senaste graviditet och 10 kg kvar från min första graviditet. Så nu får jag köra hårt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0