Snart vinter

Igår medan Nelly var på förskolan så passade jag på att gå igenom barnens höst- och vintergarderob. Hanna kommer ju att få ha samma ytterkläder som Nelly hade första vintern. De kommer nog vara något för stora, men det tror jag fungerar bra ändå. Hon har nu till hösten en brun fleeceoverall i strl 56, den kan fungera någon månad till. Sedan har hon en lurvig jacka i strl 68 och en rosa fleeceoverall i strl 74. Jag hittade även två lite tjockare overaller i strl 70 och 80, dessa kan vara bra om det blir någon tur i pulkan. Tossor, sockor och mössor fanns också i lådan.

Nelly hade förra hösten ett set med jacka och byxa, dessa kan hon använda även denna höst. Nu när hon inte har blöja så går det lättare att dra igen dragkedjan i sidan av byxan. Hon har dessutom en rosa väst som hon kan använda under hösten med fleecetröja under. Hon har ännu inte provat förra årets vinteroverall, men jag har svårt att tänka mig att hon kan ha den hela vintern. Höst/vinterskor köpte jag på Coop igår (nästan halva priset för medlemmar), måste dock testa om de fungerar i storleken. Det är ju jättesvårt att veta vad hon har för storlek i vinter och det vore ju bra om hon kan ha dem ända till mars och med sockor i. Storleken var 25 och de såg ganska stora ut, hon har haft 24 nu under våren och sommaren.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0