Nickis äventyrslek

Igår skulle jag och tjejerna träffa en kompis med barn och leka på Nickis äventyslek. Tyvärr så blev dem sjuka, men eftersom jag redan lovat Nelly att leka där, så åkte vi ändå. För en gång skull så ville inte Hanna sova, så jag hann inte leka så mycket tillsammasn med Nelly. De flesta aktiviteter kan hon dock göra ensam som t ex bollhav, liten kana, hoppborg och hoppborg med kana. När vi hade en kvart kvar av lektiden så somnade Hanna äntligen. Då kunde jag hjälpa Nelly att klättra i den stora klätterställningen och åka i den långa kanan.

Det märks nu att Hanna blivit med medveten om omvärlden. Hon vill gärna sitta och stå upp. Hon följer oss med blicken, pratar, skrattar och griper även tag i saker medvetet. Hon är nyfiken och vill gärna vara vaken när det är saker runt omkring. Men när hon hamnar i vagnen så somnar hon ganska lätt. Och på kvällarna är det bara att lägga henne i sängen och gå därifrån. Peppar, peppar, får se hur länge det håller i sig...


Kommentarer
Morbror Mange

En sådan har vi också beställt. En sådan som bara somnar, skrattar och är helt underbar. :)

2010-09-06 @ 17:33:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0