Lekparkslek

Igår var Nelly på förskolan igen. Dennis tog med sig Hanna för att hälsa på släktingar, så jag fick sova ett par timmar extra på förmiddagen! På eftermiddagen var vi tjejer i lekparken, medan Dennis hjälpte en kompis med motorfordon.
Idag jobbar Dennis hela dygnet. Jag lämnade Nelly på förskolan och tog sedan en promenad med vagnen in till stan. Där träffade jag en internetkompis och hennes lilla William, som är fyra veckor yngre än Hanna. Vi köpte sallad och satt vid ån och åt i det strålande vädret. Tyvärr ville alla getingar göra oss sällskap, så vi förflyttade oss in till en galleria istället. Jag smet in en sväng på Åhlens och shoppade två vita tröjor med Pippi Långstrump till Nelly, halva reapriset! Hon fick även tre par nya svarta strumpor med Hello Kitty. Och tro det eller ej, jag promenerade hela vägen hem också! Så det blev 2x45 minuters gång idag. (Jag vägde mig förresten i morse för första gången på ett par veckor och det verkar som om jag gått ner ytterligare två kilo, sammanlagt 16 kilo sedan förlossning. Mer information kommer när jag skrivit in mig hos Viktväktarna).
Vi hämtade Nelly och lekte i lekparken med granntjejerna Matilda, Klara och Emilia. De är alla födda 2007, så det blir ett litet tjejgäng. Nelly somnade sedan i soffan 18.40.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0