Dag 5 + vägning

Jag åkte till mötet i morse och vägde mig. Resultat -0,5 kg. Kanske borde vara nöjd med det eftesom jag bara räknat points i fyra dagar. Jag har nu satt upp lite delmål.

Mål 1: -5 kg. Då har jag gått ner alla kilon från senaste graviditeten.

Mål 2: -6 kg ytterligare. Planen är att fixa detta före jul.

Mål 3: -4 kg ytterligare. Då har jag gått ner alla kilon från första graviditeten.

Mål 4: -4 kg ytterligare. Då skulle jag vara jättenöjd!

Efter mötet åt jag och Dennis lunch på stan. Asiatisk buffé igen... jag gör det inte lätt för mig... Idag åt jag jordnötssås, vilket inte är det nyttigaste. För att sedan få ta lite efterrätt så bestämde jag mig för att promenera hem från stan efteråt.

Frukost 6 p: Samma som igår

Lunch 23 p: Ris, kycklingspett, jordnötssås, lite nudlar, friterad ananas, lite glass

Middag 14 p: Bergislimpa, nötfärs, sallad, salladsdressing (10%)

Jag skar bort ett "lock" på en bergislimpa (300 g). Jag la i stekt nötfärs och la sedan på locket igen. Gräddade ca 15 min på 200 grader. Egentligen ska man lägga ostskivor på locket så inte skarven syns, men jag hoppade över det. Jag skar upp limpan i fyra lika stora delar (som ett kors). Nelly gillade också maten.









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0