Lekparksrunda

I fredags promenerade jag till jobbet och arbetade 7-16. Jag skulle egentligen ha skjutsat barnen till Krylbo men de åkte redan igår till Hedemora med Dennis. Istället slappade jag i soffan och tittade på gamla avsnitt av Sex and the city.

Igår cyklade jag till jobbet och arbetade 8-17.45. Skulle egentligen ha slutat 16 men fick övertid pga sjukdom. När jag kom hem möttes jag av mamma och barnen. Jag och tjejerna hade lördagsmys.

I morse var det jag som vaknade först. Barnen sov till 8.45. På förmiddagen fick vi besök av Anneli, Sebastian och William. Efter lunch promenerade vi hem till Dennis för att hämta Nellys cykel. På hemvägen stannade vi vid fyra olika lekparker och tittade även på kaninerna hos Årsta 4h-gård. Hemma lekte vi också i lekparken en stund med granntjejen som snart är 4 år.

Heja, heja!

I tisdags var jag ledig. Jag cyklade till Coop för att handla på förmiddagen. På eftermiddagen hade jag tvättstugan och började läsa en ny bok av Martina Haag som heter Heja, heja. På kvällen gick jag en timmes promenad med Helena.

I onsdags skulle jag ha promenerat med Susanne men vi ställde in det pga regn. På dagen arbetade jag en timme med kontorsuppgifter på jobbet. Båda barnen blev hämtade av Anna och hennes mamma från förskolan. Men då Hanna blev rädd för deras hundar så ville hon åka hem på en gång... Anna gick vara hos oss och leka en stund istället. Dennis jobbade ett extrapass för att täcka upp passet han tog ledigt på midsommarafton då förskolan var stängd. Han kom hit och åt middag och borrade upp min rullgardin i köket. Sedan tog han med sig barnen hem.

I torsdags promenerade jag till jobbet och arbetade 8-18. Sedan läste jag ut boken som handlar om när Martina Haag började med löpning och endast orkade några minuter och sedan tränar sig till att springa maraton. Hon skriver så himla roligt! Vi får väl se hur väl jag blivit inspirerad...

Hemligheten på Mercy Close

Så heter den senaste boken av Marian Keyes som jag nu har läst ut. Den var bra som hennes böcker alltid är, men inte riktigt lika bra som de två föregående böckerna.

Midsommar

I fredags jobbade jag 7-13.15. Dennis skjutsade barnen till mitt jobb när jag slutat. Vi köpte lite glass och godis innan tåget mot Krylbo avgick. Hemma hos mamma åt vi sill och potatis och senare på kvällen blev det grillade ribs.

I lördags hälsade vi på min mormor. Sedan skjutsade Mats oss till Hedemora. Vi fikade rabarberpaj och åt grillat till middag. Tjejerna lekte med sina kusiner innan Karin skjutsade oss till tåget på kvällen. Kl 22 var vi hemma i Uppsala igen. Barnen var fortfarande vakna, men somnade rätt snabbt.

Igår sov både jag och tjejerna till kl 10! Vi tog bussen till Pelle Svanslös Hus. När vi lekt klart åt vi lunch på Max. Sedan slappade vi hemma resten av dagen.

Imorse lämnade jag tjejerna kl 7 och jobbade 8-16 innan jag hämtade dem igen.

Tandläkaren och IKEA

I måndags var jag ute och sprang intervaller på förmiddagen. 3,1 km på 22 minuter blev det. Efter lunch var jag till tandläkaren. Inga hål att laga denna gång, men som vanligt har jag många småhål. Jag hämtade barnen och vi fick lekbesök av Louise, Emma och Maja.

I tisdags lämnade jag barnen kl 11 och jobbade 12-17. Det var meningen att jag skulle ha jobbat till 20.15, men lyckades byta bort de sista timmarna. Vår barnflicka Emma hämtade barnen och de promenerade hem till mig och hade ätit mat när jag kom hem.

I onsdags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade 8-16. Jag cyklade hem till Dennis och lånade hans iTunes för att få tillbaka mina kontakter i telefonen som plötsligt försvunnit. Han bjöd på våfflor. Sedan cyklade jag in till stan och mötte min kollega Åsa. Vi gick till Interpool som hade invigning av sin nya veranda uppe på gallerians tak. Vi fick bubbel och tilltugg samt köpte cider. Åkte hem vid elvatiden.

I torsdags tog jag en promenad med Susanne, och Thea i vagnen. Hennes Maja går på förskolan och är ett år äldre än Nelly. Sedan promenerade jag till IKEA för att lämna tillbaka gardinstänger som jag inte behövde. Jag köpte en tvåmeters rullgardin till köket, en helkroppsspegel, hushållspappershållare och badlakan för halva priset. Jag skulle ta direktbussen hem, men den gick inte så sent på sommaren... Så jag fick släpa på grejerna på buss in till stan och sedan byta buss där...

Nätshopping

Nu när jag fått skatteåterbäringen så passade jag på att shoppa lite kläder till mig själv via Ellos. Jag hade några rabatter på 40% och resten på 25%. Vissa av varorna var det istället redan rea på.

Blåvitrandig skjorta

Svart vardagstop

Svart linne

Klänning i svart och i beige

Cremerosa tunika

Svart kavaj

Beigevitrandig ärmlös top

Vita skor

Jobbhelg

I måndags förmiddag hade båda barnen fått tandläkartid för undersökning. Nelly går lite oftare på undersökning då hon har en tand som är emaljskadad och känsligare än andra tänder. Nu såg det ut som att även Hanna har två sådana tänder. Så nästa undersökning blir i december.

I tisdags tog jag mig en löptur. Det blev intervaller så jag både sprang och gick. Sedan cyklade jag till Gränby för att lämna in ett paket. När jag hämtat tjejerna så fick vi besök av Susanne och hennes Maja så vi fikade och lekte.

I onsdags lämnade jag barnen kl 7, jobbade 8-16 och hämtade dem sedan igen.

I torsdags lämnade jag barnen kl 9 på förskolan. Det var lite småregnigt så jag tog bussen till jobbet och jobbade 10.30-18.30. Jag promenerade hem.

I fredags jobbade jag 7-14. Tog bussen dit och promenerade hem. Väl hemma plockade jag ut kartongerna och säckarna från förrådet och la stora plastpallar på golvet/asfalten och sedan in med grejerna igen. Nu hoppas jag att inte mina saker blir blöta om det rinner in vatten i förrådet/skjulet. På kvällen började jag läsa min bok som jag fick i julklapp. Äntligen har jag tid till att läsa Marian Keyes' nyaste bok.

I lördags jobbade jag 8-16 och promenerade både dit och hem. Jag hade köpt kardborrband för att fästa på gardinerna och fönsterkarmarna så att inte ljuset slipper igenom på morgonen. Jag lagade en ny fiskrätt med torsk, räkor och en sås av crème fraîche och mjukost med räkor/chili. Sedan fortsatte jag läsa i boken.

Idag har jag jobbat 10-17 och promenerar både dit och hem. Innan jag gick hem satt jag en stund i massagestolen på jobbet. Den masserar hela ryggen och även rumpa och ben. Hemma har jag läst i min bok förstås.

Klädsortering

Förra söndagen fick vi besök av Cicci från Stockholm och hennes Tilda och Lina. Vi åt pastasallad och fikade och lekte. På eftermiddagen kom Dennis hit och hjälpte mig att borra upp en gardinstång i köket.

I måndags ägnade jag dagen åt att sortera ur gamla barnkläder. Jag hade sparat alla tjejernas kläder, förutom det som vi ärvt från Joel och Klara som vi redan lämnat tillbaka. Jag hade två stora svarta säckar i förrådet. Några fina plagg sparar jag till mina framtida barnbarn, en hel del lämnade jag till klädinsamling och resterande halvan får ärvas vidare av släktingar.

På kvällen tog jag en promenad med Louise och sedan åt vi middag hos mig.

Fler bilder

Vardagsrummet/sovrummet. Rummet delas av skjutgardiner mellan soffan och sängen. Bäddsoffa från Chilli. Säng, tv-bänk, skåp och gardiner från IKEA. Bord på hjul är köpt begagnat.

Lägenhetsbilder

Bilder från min lägenhet. Vissa är tagna på dagen och andra på kvällen. Altan, hall, badrum och kök.

Nationaldagen

Efter tjejkvällen med mina gamla grannar så var det bara att stiga upp på torsdagsmorgonen för att jobba 9.45-17. När jag kom hem möttes jag av barnen som fått skjuts av Mona och Gert från Hedemora, där de sovit en natt då både jag och Dennis jobbat. Vädret var strålande så jag och barnen gick till pizzerian och satt utomhus och åt middag.

Igår lämnade jag barnen kl 7 och jobbade 8-14. Jag hämtade barnen och vi fick besök av Ellen, Klara och Irma från Knivsta. Vi fikade och lekte.

Idag cyklade jag och tjejerna till BolandCity. Vi shoppade kläder till tjejerna på HM och Lindex, och vi handlade mat och godis på City Gross. På eftermiddagen har vi bara varit hemma och slappat.

Sommarfester

I måndags jobbade jag 7-14. Därefter hade jag mitt sista möte med min jobbcoach då tre månader nu gått sedan vi började träffas. På kvällen gick jag promenad med Helena i underbart kvällsväder.

I tisdags jobbade jag 8-14. Därefter cyklade jag till förskolan och mötte Dennis och barnen för förskolans sommarfest. Vi fikade på gräset och barnen sjöng. Sedan skjutsade vi Dennis till jobbfest innan vi åkte hem till mig.

I onsdags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade 8-16. På kvällen fick jag besök av Helena, Ellen, Maria och Ann-Sofi. Vi åt plockmat utanför mitt hus och drack vin. När solen gick ner fortsatte vi med drink inomhus. Kl 24 cyklade de hem efter en mycket trevlig kväll.

En och en halv

Igår tog jag bussen till jobbet och arbetade 8-16. Sedan tog jag tåget till Krylbo. Jag blev upphämtad av Nina och vi åkte till restaurang En och en halv i Hedemora för att äta middag med Jennie och Jenny. Jag åt tonfisk med limeaioli och potatisterrin med getost. Till efterrätt valde jag tre ostar med marmelad och frukt. Supergott var det! Jag min klant hade glömt plånboken i Krylbo så Nina fick lösa ut mig...

Idag fick jag sovmorgon. Jag hann med ett besök hos min mormor innan jag tog tåget och bussen hem igen. Och lyckas glömma min ryggsäck på bussen..!! Var är mitt minne?! (handväskan och papperskassen hade jag kommit ihåg i alla fall) Jag gick till busshållsplatsen en timme senare för att möta samma buss och den fanns då kvar på bussen som tur var.. Jag blev bjuden på middag hemma hos Dennis och fick låna hans bil för att åka och handla på City Gross.

Muntligt prov

I tisdags var jag ut och sprang en sväng, men det blåste så mycket så när jag hade motvind så promenerade jag istället. Sedan fortsatte pluggandet. Jag cyklade till ICA i Årsta och handlade. Fick med mig en kasse i korgen, en i cykelstolen och två på styret...

I onsdags jobbade jag 8-14. Hämtade barnen och Emilia som följde med hem till mig och lekte.

I torsdags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade 8-16 för att sedan hämta dem.

I fredags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade 8-16. Sedan cyklade jag fort hem och förberedde min dator med webbkamera och headset för mitt muntliga prov. Jag var väldigt nervös men det gick bra och nu är jag godkänd även i Redovisning 2.