Corona och sommartid

I måndags var ingen hemma när jag kom hem. Båda barnen hade cyklat till IP för fotbollsträning 16.30. Jag fixade middag. Hanna kom hem 17.45 och Nelly kl 18.

I tisdags skulle jag ha haft kundmöte i Köping, men det blev inställt. Hanna hade följt med Ewilyn hem så jag cyklade förbi där efter jobbet och vi tog sällskap hem.

I onsdags jobbade jag bara. Skulle ha varit på kundmöte i Stockholm, men det blev inställt pga Corona.

I torsdags följde Hanna med Isabell hem från skolan. Efter middagen åkte jag och Nelly till city gross och handlade inför kalas. På vägen hem hämtade vi upp Hanna i skölsta.

I fredags cyklade barnen till ica efter skolan. Hanna åkte sedan till en lekpark med några kompisar. Nelly var hemma när jag kom hem och Hanna kom hem strax efter mig.

Igår ringde klockan 8.30. Hanna åt frukost och satte på sig fotbollskläder. Hon promenerade sedan till IP för samling 9.30. Jag cyklade dit till matchstart 10.15. De vann matchen. Malva följde med oss hem. Efter lunch kom även Svea. De lekte ganska länge utomhus. Vid kl 15 började Nellys minikalas. Hon skulle egentligen haft laserkalas nästa helg, men vi ställde in det pga Corona. Denna dag hade hon bjudit Esther, Stella och Ebba. De fikade, hade frågesport och slog pinata.  De var även ute en stund. På kvällen åt vi alla kycklingburgare till middag och kalasgodis. Sedan gick de ut och lekte igen. Esther, Stella och Ebba blev hämtade 19.30. Malva och Svea sov kvar.

I morse vaknade jag kl 9, fast egentligen skulle den varit 8.  Efter frukosten skjutsade vi hem Svea och Malva. Jag och Hanna åkte till Intersport och stadium för att köpa fotbollsskor till henne. Efter lunch hjälpte vi Nelly att fixa till hennes andra minikalas. Kl 14 kom Mira, Isabell, Fanny och Jonna. De höll till i samlingslokalen. De fikade och hade frågesport. Jag skjutsade Hanna till crossfit kl 16. Åkte hem och påbörjade middag och tittade till kalaset. Jag hämtade Hanna 16.45 och vi körde hem fotbollsväskan till Dennis. När vi kom hem var kalaset slut. Så vi städade iordning. Därefter bytte vi sängkläder. Efter middagen gick barnen ut och lekte med Maja och Thea en stund.

Fika och inställda möten

I måndags efter jobbet cyklade jag till Bishop Arms och mötte upp Susanne. Vi drack lite vin och var med på musikquiz. Cyklade hem kl 22.

I tisdags blev mitt tandläkarbesök inställt då tandläkaren var sjuk. Efter jobbet hämtade jag upp Hanna från Dennis då hon varit hemma från skolan. Hon blev hemskickad från skolan dagen innan då hon hade hostat och snörvlat lite, vilket jag förstår. Nelly var hemma när vi kom hem. Jag åkte till city gross och lyckades få tag på ett paket toapapper, fanns några fåtal kvar. Köpte med Subway-mat hem.

I onsdags var jag hemma med Hanna på förmiddagen. Jobbade på eftermiddagen. Hannas utvecklingssamtal blev inställt.

I torsdags skulle jag ha åkt till Bålsta på kundmöte, men det blev inställt. Handlade på Ica på vägen hem från jobbet.

I fredags jobbade jag bara. Var min tur att bjuda på fredagsfika på jobbet. Jag hade köpt kladdkakor och gjort citrongrädde, serverade med hallon. Blev en kladdkaka kvar som jag cyklade förbi med till barnen på vägen hem. Nellys utvecklingssamtal blev inställt.

Igår sov jag till 9.30. Städade i några timmar. Åkte till ica och storhandlade. Köpte med sallad hem från citysallad, med pasta, pulled pork och chèvre. Gick till gymmet och sprang intervaller på löparbandet i en halvtimme. Slappade i soffan efter duschen. Fick mess från Susanne kl 20 om att komma över för ett glas vin. Jag cyklade dit, och stannade två timmar.

Idag vaknade jag 8.45. Slappade på förmiddagen. Kollade på Bäst i test och skrattade mycket. Sorterade och rensade bland pappershögar. Åkte och tankade bilen, sedan vidare till Fyrishov och simmade 1 km. När jag kom hem vid kl 19 cyklade jag till Dennis och hämtade upp Nelly som ville sova hos mig.

Nelly 12 år

I måndags jobbade jag bara. Handlade på Ica på vägen hem.

I tisdags var Hanna och Isabell hemma när jag kom hem. Nelly hade åkt på innebandyträning 17-18.30. Hon fick skjuts med Dennis dit och hem. Isabell blev upphämtad vid 18.30.

I onsdags följde Hanna med Svea hem från skolan. Jag hade tid hos gyn kl 15 för påfyllning av p-piller. Nelly var hemma när jag kom hem. Hanna kom hem och bytte om och åkte sedan med Svea till och från innebandyträning 18.15-19.30. Under tiden åkte jag och Nelly runt och delade ut inbjudningar till hennes kalas. Därefter bakade vi cornflakeskakor och donuts.

I torsdags väckte vi Nelly med frukost på sängen och paket. Hon fick Stronger-tights av mig samt lösnaglar och hm-kort av Hanna. Mamma kom på besök. När jag kom hem från jobbet hade de köpt mat på chop chop. Sedan fikade vi och Nelly fick Stronger-top av mamma och fotlänk av Magnus familj.

I fredags fick vi meddelande om att resten av innebandysäsongen ställs in pga Corona. Så det blev ingen träning den kvällen. Stella följde med Nelly hem efter skolan en stund.

Igår frostade jag ur frysen. Stella kom efter lunch. Hanna åkte iväg till Gränby med Dennis för att gå på bio och äta på restaurang. Nelly och Stella cyklade till ica och köpte chips och läsk. Hanna kom hem vid kl 19. Stella sov kvar.

Idag hade Hanna fotbollsträning utomhus på konstgräs kl 10-11. Efter lunch blev Stella upphämtad. Vi åkte en sväng till dollar store och sedan till xxl för att prova fotbollsskor. Därefter skjutsade vi Hanna till crossfit kl 16. Jag och Nelly åkte hem för att hämta fotbollsväskorna som skulle hem till Dennis. Vi hämtade sedan upp Hanna och köpte med pizza hem.

(null)

Kundbesök och Skäringer

I måndags efter jobbet cyklade jag till brantingsbageriet där Hannas fotbollslag hade föräldramöte kl 19.30-21.

I tisdags åkte jag på kundmöten i Dalarna. Först ut var Orsa kl 17 och sedan Mora 19.30. Sov sedan på hotell i Mora.

I onsdags hade jag möte i Orsa 12.30 och i Rättvik kl 16. Sedan åt jag middag på Diner 45 innan jag åkte vidare mot Malung. Var framme på hotellet i Malung kl 21.

I torsdags hade jag möte kl 8. Sedan åkte jag hemåt. Stannade till i Borlänge för lunch. Var tillbaka i Uppsala kl 15. När jag kom hem efter jobbet var Nelly hemma. Hanna hade feber och stannade kvar hos Dennis. Jag och Nelly slappade bara.

I fredags efter jobbet stannade jag till på ica och köpte lite delikatesser innan jag cyklade hem.

Igår vaknade jag vid kl 9. Tog det lugnt på förmiddagen. Åkte sedan till Cubus för att lämna tillbaka jeans och till ica för att storhandla. Köpte med sushi hem. På eftermiddagen tränade jag på löparbandet i en halvtimme. Vid 19-tiden gick jag hem till Susanne och tittade på mellofinal med henne och hennes barn. Vi åt snittar, ost, chark, chips, nötter och godis. Var hemma 23.30.

Idag vaknade jag vid kl 9. Jag tog buss till stationen och tåg till Gävle. Jag mötte upp Petra och vi gick på bio och såg Filmen Mia Skäringer - No more fucks to give. Sedan gick till Helt Enkelt där jag åt moules frites. Tåget hem gick 17.38 och jag var hemma 19.20.

Bio

I måndags jobbade jag bara.

I tisdags när jag kom hem var ingen hemma. Nelly hade åkt med Dennis till träning och Hanna var hos Svea. Jag cyklade till ica en sväng och fixade sedan middag. Båda barnen kom hem vid kl 19.

I onsdags var Nelly, Hanna och Svea hemma när jag kom hem. Hanna och Svea åkte med Sveas pappa till innebandyträning. Hon fick skjuts hem 19.30.

I torsdags hämtade jag Hanna på fritids. Efter middagen åkte jag och Nelly till Gränby. Köpte jeans och vinterskor till henne.

I fredags när jag kom hem så var båda barnen hemma. Vi skjutsade Nelly till träning. Sedan handlade vi på ica. Vi åkte hem och fixade middag. Jag hämtade Nelly 18.30.

Igår sov jag till 8. Sedan kom malva kl 11. Efter lunch åkte vi till Gränby och mötte upp Stella. Barnen gick på bio och såg lassemaja medan jag strosade runt i butiker. Efter bion följde Nelly med Stella hem för att sova kvar där. Malva blev upphämtad av pappa. Jag och Hanna åkte hem och packade en väska. Jag skjutsade henne till ewilyn för övernattning. Jag bara slappade resten av kvällen.

Idag sov jag till 9. Vid kl 13 hämtade jag upp Hanna. Vi åkte till Boland city och köpte jeans till henne på Lindex och present på hm. Vi åkte sedan hem för att Hanna skulle byta om. Kl 15 åkte vi till Lindbacken och hämtade upp Nelly. Därefter skjutsade vi Hanna till crossfit. Jag skjutsade hem Nelly. Jag hämtade Hanna 16.45.