Träningsmatcher

I måndags efter jobbet åkte jag till ica i Årsta och storhandlade (då jag inte hunnit det i helgen).

I tisdags cyklade jag från jobbet innan lunch. Jag hämtade upp barnen hos Dennis då de varit hemma från skolan med lätt feber under helgen/måndagen. Vi cyklade hem och åt lunch. Jag ägnade mig åt storstädning medan de slappade.

I onsdags var de friska och pigga och gick till skolan igen. Hanna följde med Svea hem från skolan. Nelly cyklade iväg till sin träning precis när jag kom hem. Hanna kom hem en halvtimme senare och bytte om. Jag skjutsade henne till träning i Lindbacken. Hem och lagade middag som jag och Nelly åt. Hämtade Hanna 19.30.

I torsdags efter jobbet hämtade jag Hanna på fritids. Vi cyklade förbi ica och handlade lite. Efter middag fick Hanna skjuts av Mias mamma till träning i Lindbacken. Jag och Nelly åkte hem till Dennis för att hämta några legofigurer, vi åkte därefter till Tgr för att handla presentpåsar som vi sedan la Lego i. En del av legot är nu sålt till mina kollegor. Hanna kom hem kl 20.

I fredags när jag kom hem från jobbet så var barnen hemma och även Svea och malva. Jag lagade tacos. Svea och malva skulle sova kvar. Men malva ville istället åka hem kl 23 och Svea blev hämtad kl 23.30...

Igår skjutsade vi Nelly till matchsamling 11.45 vid Johannesbäck. Jag och Hanna hämtade upp Svea och sedan åkte vi runt i skölsta, Lindbacken, Årsta och salabacke för att lämna ut kalasinbjudan inför deras gemensamma kalas. Vi åkte hem och förberedde lunch. Jag hämtade Nelly och Ebba från matchen 13.45. De hade vunnit. Efter lunch och dusch åkte vi alla fem till dollar store då barnen ville köpa saker till ett paketlotteri som de sedan spelade. Ebba blev upphämtad 17.30 och strax därefter även Svea.

Idag ringde klockan 7.45. Hanna cyklade iväg till matchsamling på IP 8.45. Hon kom hem kl 11, de hade vunnit. Ingen publik på matcher just nu under coronatider. Efter lunch åkte jag och Nelly till Kappahl och köpte lite nya kläder till henne. Vi åkte hem och fikade. Vi skjutsade Hanna till crossfit kl 16. Medan hon tränade åkte jag och Nelly till lager 157. På hemvägen lämnade vi fotbollsväskorna till Dennis och köpte sedan med mat från chop chop.

Däckbyte och Lego

I måndags ställde vi klockan på 8.30. Nelly åt frukost och cyklade iväg till fotbollsträning 9.30. Efter lunch kom Esther. Jag skjutsade Nelly och Esther hem till Dennis vid kl 14. Jag cyklade sedan med Hanna till IP för matchsamling 14.45. De fick dock inte ha någon publik, hon blev hämtad av Dennis efteråt. Jag ägnade resten av dagen till att plocka isär Lego. Jag följde beskrivningen baklänges för att kontrollera så jag fick med alla bitar till varje legosats.

I tisdags efter jobbet cyklade jag till Bishop Arms och mötte upp Susanne. Jag åt fish and chips och vi var med på musikquiz med två av hennes kompisar. Vi kom tvåa och köpte bubbel för prispengarna. Cyklade hem 22.30.

I onsdags efter jobbet packade jag in sommardäcken i bilen och åkte till Däckskiftarna vid ica Maxi. Det var ingen kö så det gick rätt snabbt. Sedan hem och lasta in däcken i förrådet.

I torsdags efter jobbet hämtade jag Hanna på fritids. Nelly var redan hemma. Vi aktiverade barnens bankkort (som kommit med post) och swish och bank-id via datorn.  Vi åkte till McDonalds för middag. Sedan åkte vi till Gränby då Nelly skulle köpa present till Dennis på hm. Men de hade stängt redan kl 17 nuförtiden, precis som kappahl, Cubus, vero Moda och hälften av gallerians affärer. Hon handlade istället på marks and brands med sitt eget bankkort. Därefter åkte vi till dollar store där Hanna ville köpa present med sitt bankkort. På vägen hem stannade vi i Årsta och hämtade ut paket. De slog in presenterna när vi kom hem.

I fredags efter jobbet handlade jag lite på ica.

Igår vaknade jag 8.30. Jag fortsatte plocka isär legosatser och höll på i sex timmar. Cyklade till Natsu sushi och köpte lunch. Vid kl 18 cyklade jag och Susanne till italienska Il Gradino i Fålhagens. Vi mötte upp hennes kompis Linda och två ytterligare kompisar. Vi drack vin och delade på en pizza. Cyklade hem kl 22.

Idag sov jag till 9.30. Fortsatte med legosorteringen i några timmar. Är nu klar med alla ca 25 st, ska även prissätta dem inom kort. Köpte lunch på citysallad, blev marinerade nudlar med räkor och feta. Har hunnit kolla lite på serier också.

Påsklov

I måndags jobbade jag bara.

I tisdags när jag kom hem så var barnen hemma. De har påsklov denna vecka.

I onsdags packade vi våra väskor. Efter lunch åkte Hanna iväg med Svea på gokart kl 13. Jag och Nelly hämtade upp henne där kl 14 och åkte vidare till banken. Där mötte vi upp Dennis och ordnade med underskrifter till barnens nya bankkonton, bankkort och swish. Sedan åkte vi till dollar store. Därefter hämtade vi ut paket i Årsta och köpte nässpray på apoteket. När vi kom hem packade vi in väskorna i bilen och åkte till Avesta. Vi kom fram strax före kl 19 och mamma kom hem från jobbet strax efter.

I torsdags kom Nikki och Hollie på besök. Vi åt påsklunch, letade påskägg, lekte och fikade. Marie kom på middag innan de åkte hem igen.

I fredags jobbade mamma. Jag och barnen slappade, läste böcker och kollade på serier. När mamma kom hem så åkte vi till O’Learys i Borlänge. Vi åt trerätters middag serverad av Marcus, bl a vitlöksbröd, halloumi Fries, club sandwich, Nuggets, mozarella sticks, brownie, äppelpaj och minidonuts. Vi bowlade och spelade shuffleboard. Åkte hemåt vid 20.45.

I lördags jobbade mamma. Vi åt frukost och packade ihop. Åkte till ÖoB och lämnade nyckeln, handlade lite på pickaboo innan vi åkte hemåt. I Uppsala stannade vi på sibylla, men det var stängt. Vi åkte då hem med packningen och vidare till Ikea. Men både restaurangen och korvkiosken var stängda. Då åkte vi till Burger king och åt lunch. Sedan tillbaka till Ikea igen. Där shoppade vi lådor och dörrar till barnens hyllor, vi köpte även lådor till mitt vardagsrumsbord och påslakan. När vi kom hem tog det ca 2,5 timmar att skruva ihop allt, Nelly hjälpte till. Sedan sorterade barnen sina lådor och slängde massa gammalt.

Idag började vi sortera allt Lego. Det mesta är ihopbyggt och ritningarna är kvar. Ca 25 olika satser i olika storlekar. Men några var sönderplockade och ihopblandade i en stor låda. Jag började bygga ihop dessa och Nelly hjälpte till. Efter lunch fortsatte jag bygga medan Nelly kollade på film och Hanna var ute och lekte med Simon och Svea. Nelly kom sedan och hjälpte till. Efter middagen fortsatte jag bygga det sista. Så hela dagen byggde jag Lego...

Quiz

I måndags var det lite snö på marken så jag tog bilen till jobbet. När jag kom hem åt jag middag och tog sedan bussen in till stan med Susanne. Vi mötte upp två av hennes kompisar på Bishop Arms och var med på deras quiz. Det var bara hälften så många lag med som det brukar vara, och vi kom tvåa! Det firade vi med lite bubbel. Vi gick vidare till O’neills och därefter O’connors. Vi tog buss hem kl 0.15.

Vaknade ändå hyfsat pigg på tisdag morgon. Jobbade bara denna dag.

I onsdags var barnen hemma när jag kom hem. Nelly cyklade iväg till träning. Jag fixade middag som Hanna åt. Skjutsade Hanna till Lindbacken på träning 18.15. Hem och äta middag med Nelly. Hämtade Hanna 19.30.

I torsdags var jag på kundmöte i Hedemora. Kom hem kl 21.

I fredags efter jobbet stannade jag på apoteket och ica för att handla lite. Somnade tidigt.

Igår sov jag till kl 10. Låg kvar och surfade på telefonen i två timmar. Åt frukost i soffan och tittade på serier i ett par timmar. Åkte till ica och storhandlade. Köpte med sushi hem. Gjorde inget annat förutom att köra två tvättmaskiner.

Idag vaknade jag 9.30. Åkte iväg på ärenden till Jysk och Willys. Köpte citysallad med pulled pork och chèvre. Vid kl 16 åkte jag till Fyrishov och simmade 1 km. Det är 40 längder och tar ca 32 min. Har kört två tvättmaskiner idag också.