Dop

I måndags lämnade jag barnen kl 7, jobbade och hämtade dem sedan.

I tisdags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade.

I onsdags tog jag bussen till Årsta efter jobbet och handlade på Ica innan jag promenerade hem.

I torsdags gjorde jag ärenden på stan efter jobbet. Köpte doppresent och reashoppade en finjacka och kofta till mig.

I fredags hämtade jag barnen. Vi promenerade hem och tog sedan bussen till station och tåget till Krylbo.

Igår var vi i By Kyrka på Hollies dop. Sedan åt vi lunch och fikade i Horndal. Därefter köpte vi lördagsgodis på ÖoB. På kvällen fick jag skjuts till En Lokal där jag åt middag med Anna och sex av hennes kompisar. Jag åt Moules frittes. Mamma hämtade mig och vi var hemma kl 23.

Idag åkte vi tillbaka till Uppsala på förmiddagen. Nelly som blivit snuvig och röd i ögonen dagen innan fortsatte att vara det även idag. Hon fick även feber. Vi var hemma och slappade hela dagen. På kvällen kom Dennis och hämtade Nelly så att hon kan vara hemma från skolan imorgon.

Tandlös

Nelly tappade sin första tand den 22 januari

Chokladråttor

I måndags jobbade jag hela dagen.

I tisdags och onsdags hämtade jag barnen efter jobbet.

I torsdags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade hela dagen.

I fredags hade Hanna feber så hon kom till mig kl 7 på morgonen. Vi såg på tv och läste böcker. Efter lunch tog vi buss till Årsta och hämtade vagnen på förskolan och Nelly på skolan. Vi handlade på Ica innan vi gick hem och bakade chokladråttor.

Igår vaknade Hanna kl 7.15. Vi var bara hemma på förmiddagen. Efter lunch gick vi till Årstabacken och åkte snow glider. Sedan gick vi hem och Nelly bytte till innebandykläder. Vi promenerade till Årsta centrum och tog buss till Johannesbäckskolan. Efter träningen fick vi skjuts till Årsta centrum. Vi handlade lite och promenerade hem.

Idag vaknade Hanna återigen 7.15. På förmiddagen läste vi böcker och la pussel. Sedan tog vi buss in till stan och åt lunch på Max. Vi lämnade tillbaka böcker på biblioteket och shoppade strumpbyxor på Lindex. När vi kom hem åt vi mellis och Hanna bytte om till innebandykläder. Vi gick till Årstaskolan för träning. Både på dit- och hemvägen stannade vi till vid Årstabacken för några åk med snow glider.

Barnfri helg

I måndags lämnade jag barnen kl 7 då vårterminen startade. Jobbade hela veckan. Hade barnen på onsdagen.

Igår sov jag till 9.30. Jag ägnade förmiddagen åt städning. Efter lunch tränade jag på löparbandet. Vid kl 17 mötte jag upp Petra som kom med tåg från Gävle. Vi åkte hem till mig och drack drinkar och åt tilltugg. Kl 19.30 tog vi buss in till stan och åt middag på LaParrilla. Jag åt seabream (fisk) med olika tillbehör. Dessert blev grillad ananas med blodapelsinsorbet. Sedan gick vi vidare till Flustret. Vi åkte hem vid kl 2.

Idag vaknade jag vid 9.30. Vi åt en ordentlig frukost. Sedan åkte vi in till stan för lite shopping innan Petra skulle med tåget. Jag köpte en vinterjacka och strumpbyxor till mig själv. Vid 15.30 mötte jag upp Åsa och Maria och vi åt asiatisk buffé. Därefter var jag och Åsa på bio och såg En underbar jävla jul.

Shopping och ny dator

I måndags lämnade jag barnen kl 7 (även denna vecka var Nelly på ångelstaskolan) och jobbade sedan.

I tisdags jobbade jag fem timmar, vilket vi gör dagen innan röd dag. Jag åkte hem och tränade på löparbandet. Sedan duschade jag och fixade mig. Jag tog buss in till stan med Helena. Vi åt middag på italienska villa romana. Moules till förrätt och pasta med pilgrimsmusslor som varmrätt. Därefter gick vi på bio och såg Joy.

I onsdags hade jag sovmorgon. Efter lunch åkte jag in till stan och shoppade på rea. Jag köpte byxor och kofta till mig. Till Nelly handlade jag fem tröjor, en klänning, en pyamas, en yttertröja och två par sportskor. När jag kom hem tränade jag på löparbandet.

I torsdag jobbade jag och hämtade sedan barnen i 15 minusgrader.

I fredags lämnade jag barnen kl 7, jobbade och hämtade barnen. Vi handlade på Ica innan vi gick hem.

Igår kom Nellys klasskompis Esther och hennes lillasyster Elsa hit och lekte. När de åkt hem så promenerade vi till Årsta centrum för att ta buss till Johannesbäckskolan där Nellys innebandyträning kommer vara nu.

Idag tog vi buss till stenhagen för att köpa en ny dator på Siba. Vi åt lunch på McDonalds och jag handlade lite på Ica Maxi medan barnen lekte i deras lekrum. När vi kom hem tog vi fram längdskidorna och barnen åkte två varv runt huset. Därefter gick vi till Årstaskolan för innebandyträning. Tyvärr fungerade inte tränarens nyckeltag så vi kom inte in i hallen utan fick gå hem igen.

Gott nytt år!

I måndags lämnade jag barnen kl 7. Då det är jullov så har Nellys fritids flyttat till ångelstaskolan. Så först lämnade vi Hanna 1 km bort i Årsta Centrum och sedan skulle Nelly lämnas 1 km åt andra hållet. Eftersom det snöat dagen innan så kunde vi inte cykla, utan fick ta barnvagn till hjälp. Därifrån kunde jag ta buss och blev några minuter sen till jobbet.

I tisdags jobbade jag och hämtade sedan barnen.

I onsdags lämnade jag barnen kl 7 i Årsta och på Ångelstaskolan. Efter jobbet handlade jag på Ica i Årsta och hämtade ut paket från Hm med reakläder till barnen.

I torsdags hade jag sovmorgon. Jag gjorde lite ärenden i Boländerna. Köpte julsaker på rea på Rusta. Det blev bl a en julgransmatta, julgransstjärna, julgranskulor och glitter. Tyvärr var julgranarna redan slut. Sedan hämtade jag barnen. De skulle egentligen varit hos Dennis på nyårsafton, men nu blev det inte så. Vi lagade chicken sticks och pommes med olika dippsåser till middag. Vi åt chokladpudding med ananas och passionsfrukt till dessert. Vid kl 20 kunds vi stå på altan och se en del fyrverkerier. Kl 21 fick barnen gå och sova. Jag la mig strax efter tolvslaget och hann se väldigt mycket fyrverkerier genom altandörren.

I torsdags vaknade barnen vid kl 8, jag låg kvar i sängen till kl 9. Vi slappade och spelade spel och byggde med lego. På eftermiddagen hade vi storrensning i barnens rum. Bort med gamla saker så de nya får plats. Vi gick ut på gården en liten stund för att åka pulka och snow glider.

Igår vaknade barnen vid 8 och jag klev upp kl 9. Vi tog buss till Ikea och åt brunch. Medan barnen lekte i lekrummet så shoppade jag en hallmatta och gratängform. Sedan hittade jag en plastgran i fyndhörnan för 99 kr...  Det fanns ingen kartong till den, men jag delade den i tre delar och lade i två Ikeakassar. Och vi fick faktiskt med den hem på bussen. Sedan tog vi buss in till stan. Barnen ville handla på leksaksaffären för julklappspengarna. Hanna köpte en leksaksgrill och Nelly dockkläder. Vi åt lunch på Max och köpte lördagsgodis på Ica. Därefter gick vi till biblioteket och lånade böcker innan vi åkte hem för att pynta granen.

Idag vaknade barnen kl 8 och jag klev upp kl 9. Vid 12 fick vi besök av Helena, Stella och Nova. Vi åt lunch och fikade pepparkakshus. Sedan gick vi till Årstabacken med pulkor, snow glider och stjärtlappar. När vi kom hem lekte barnen en stund till inomhus.