Glad påsk

I måndags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade.

I tisdags hämtade jag barnen efter jobbet.

I onsdags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade.

I torsdags jobbade jag till kl 14. Jag tog bussen hem och bytte om. Sedan tog jag bussen till station och tåget till Gävle. Jag och Petra åt middag på Pinchos. Jag åt sötpotatispommes, baconlindade  dadlar, friterade bläckfiskringar med aioli, getost med rödbetor och creme brulee. Till det drack jag sangria, hallon-rabarbermojito och passionsfruktsdrink. Vid kl 22 åkte jag hem.

I fredags sov jag till 10. Nästan hela dagen spenderades i soffan med böcker och tv-serier. Jag åkte en sväng till affären, hängde lite tvätt och plockade lite disk.

Igår sov jag till 10. Jag tog det lugnt på förmiddagen, läste ut boken av Jojo Moyes och hängde tvätt. På eftermiddagen tog jag bussen till Eklundshof och åt påskbord med Åsa och Maria. Jag var hemma 20.30.

Idag sov jag till 10 (fast egentligen var klockan 9 innan omställning). Jag åkte till Ikea och Chilli för att kolla på köksmöbler och vardagsrumsbord. Jag har lyckats ha sönder både en köksstol och soffbordet (båda köptes dock begagnade). På eftermiddagen har jag jobbat lite och även tvättat.

Kalas

I måndags blev barnen hämtade från skola/förskola av min mamma. När jag kom hem från jobbet hade de fikat och öppnat presenter. Då var det dags för mig att ge Nelly presenter. Hon fick fodral till mobilen, pokemonalbum och 200 kr. Vi åt våfflor innan mamma åkte.

I tisdags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade.

I onsdags hade jag kundmöte i Köping och sedan några timmars jobb på kontoret.

I torsdags efter jobbet så hämtade jag ut två bilbarnstolar som jag beställt. Sedan åkte jag till city gross för att handla det sista inför kalaset.

I fredags hämtade jag barnen efter jobbet. Vi åt middag och Nelly fixade till sig inför disco. Vi cyklade till skolan och lämnade henne. Jag och Hanna packade upp bilbarnstolarna och spelade spel innan vi cyklade till skolan och hämtade Nelly.

Igår sov barnen till 7.30. Kl 11.30 hade Nelly match i allianshallen, tyvärr förlust. Vi åkte till McDonalds och åt lunch. På eftermiddagen bakade vi chokladråttor, kladdkakemuffins och gjorde i ordning tårtan.

Idag vaknade barnen 7.45. Kl 10 började vi duka i samlingslokalen och fixade inför kalaset som började kl 12. Det var 17 tjejer som åt korv med bröd, hade musiktävling, fikade, åt tårta och letade efter godispåsar. Kl 14 blev alla gäster hämtade och jag ägnade en timme åt städning medan Nelly lekte med alla presenter. Sedan åkte vi till Årstaskolan för Hannas innebandyträning.

Ny bil och jobbresa

I måndags gick jag lite tidigare från jobbet för att ta bussen till bilhandlaren och hämta min nya bil, en röd Citroën xsara Picasso -07. Jag hämtade sedan barnen.

I tisdags lämnade jag barnen, jobbade och hämtade barnen.

I onsdags lämnade jag barnen kl 7 och hämtade sedan en hyrbil på jobbet, en nästan ny Nissan qashqai. Jag åkte till Orsa för att ha ett kundmöte kl 13 och ett möte kl 15. Sedan åkte jag till Mora och checkade in på hotell.

I torsdags klev jag upp och åt frukostbuffé kl 8. Jag jobbade vid datorn på förmiddagen och hade kundmöte kl 13. Sedan åkte jag till Rättvik för kundmöte kl 17. Därefter åkte jag till Malung. Jag kom fram till värdshuset vid 20.30, det låg utanför orten vid en golfbana och jag var enda gästen den natten... Jag klev upp tidigt och åt frukost kl 7, fick en egen liten buffé uppdukat på mitt bord och hade fin utsikt över sjön. Kl 8 var det dags för kundmöte och sedan åkte jag mot Uppsala, var tillbaka på jobbet kl 14. Hann jobba några timmar till på kontoret innan jag tog buss hem.

Igår vaknade jag vid 8. Jag ägnade hela förmiddagen åt att plocka, rensa, sortera och tvätta. Jag åkte en sväng till Gränby för att köpa födelsedagspresent. Kl 15 tog jag bussen till stan och mötte upp Åsa och Maria. Vi åt middag på koh pangan, jag åt grillad fisk och skaldjur. Det var lax, tigerräkor, scampi, musslor, bläckfisk, pilgrimsmussla och vitlöksaioli. Jag och Åsa fick vidare till la Parrilla för ett glas bubbel innan jag åkte hem vid 19.30.

Idag vaknade jag vid 8.30. Tog det lugnt framför tv ett tag. Sedan fortsatte jag med städning, dammsugning, disk och tvätt. Därefter åkte jag till city gross för att handla inför Nellys kalas.

Barnhelg

Måndag och tisdag var det bara jobb.

I onsdags, torsdags och fredags hämtade jag barnen efter jobbet.

Igår vaknade barnen vid 7.30, jag låg kvar till 9. Vi tog buss in till stan, bytte buss och promenerade en bit till en bilhandlare. Vi provkörde en bil, men den var inte besiktigad ännu så jag avvaktar till på måndag. Vi åkte in till stan och åt pizza/kebab på jalla innan vi åkte hem. Nelly bytte om och vi cyklade till Johannesbäckskolan för innebandyträning.

Idag vaknade barnen vid 7.30. Vi tog buss till Ikea och åt frukost. Barnen lekte sedan i lekrummet en stund. Vi gick vidare till rusta, Intersport och XXL. Vi åt lunch på chop chop innan vi åkte hem. Hanna bytte om och vi gick till Årstaskolan för innebandyträning.