Julbilder

God jul

I måndags, tisdags och onsdags jobbade jag hela dagarna. Jag hann även med att shoppa de sista julklapparna, handla mat, slå in paket, göra julgodis och lägga in sill.

I torsdags var det julafton. Jag sov till 9.30. Sedan städade och packade jag. Jag tog buss till stationen och tåg till Krylbo. Där blev jag hämtad av Mats. Kl 14 hämtade jag mamma på jobbet. Därefter åt vi sill och julskinka. Vi kollade på två filmer; den senaste Mission Impossible och Catch me if you can.

I fredags åkte jag till Hedemora och hämtade barnen. Vi åt jullunch hos mamma tillsammans med Marcus familj och min mormor. Sedan var det dags för paketöppning. Många fina paket blev det.

Igår åkte vi in till stan efter lunch. Barnen shoppade kläder på Lindex. På kvällen fick jag skjuts hem till Ninas nya hus. Vi drack ett glas vin inann vi åkte in till stan för middag på En Lokal. Jag åt moules frites och drack prosecco. Mamma hämtade oss 22.20.

Idag sov vi till kl 9. Vi spelade spel och packade ihop alla grejer. Efter lunch fick vi skjuts tillbaka till Uppsala. Mats hjälpte mig att flytta på taklampan i vardagsrummet. Barnen började bygga med sitt julklappslego.

Middag med jobbet

I måndags lämnade jag barnen kl 7, jobbade och hämtade sedan barnen.

I tisdags lämnade jag barnen kl 7. Efter jobbet gjorde jag ärenden på stan.

I onsdags jobbade jag och hämtade barnen.

I torsdags lämnade jag barnen kl 7. Efter jobbet samlades jag och 12 kollegor plus chefen i lunchrummet och vi drack glögg, åt pepparkakor och bytte julklappar med varandra. Därefter åkte vi in till stan och åt middag på Biztron. Jag åt toast Skagen, lamm med chevre/potatiskrokett och chokladfondant. Var hemma kl 22.

I fredags jobbade jag och hämtade barnen. Vi köpte fredagsmys på Ica.

Igår vaknade Hanna kl 7. Vid 11 kom Dennis och hämtade barnen. Jag försökte städa och plocka undan lite saker. Jag cyklade till Ica och handlade. På kvällen gick jag till gymmet och sprang i intervaller i 30 min.

Idag sov jag till kl 10. Efter lunch tog jag buss till Gränby för att handla lite julklappar. När jag kom hem gick jag till gymmet igen för 30 min konditionsträning. Sedan har jag kollat på tv-serien White Collar på Netflix.

Löpning och innebandyavslutning

I måndags lämnade jag Nelly kl 8.15. Förskolan var stängd för planeringsdag så jag var föräldraledig med Hanna på förmiddagen. Sedan åkte vi till Dennis och lämnade henne för att därefter jobba på eftermiddagen. På kvällen gick jag och Susanne på promenad i 5 km.

I tisdags jobbade jag och mötte sedan upp Åsa. Vi tog buss till salabacke och åt på restaurangen Ragusa. Jag åt grekisk mixtallrik och därefter friterad camembert med hjortronsylt.

I onsdags jobbade jag. På kvällen skulle jag för första gången testa gymmet som tillhör min bostadsrättsförening. Det finns både styrketräningsrum och konditionsmaskiner. Min plan var att springa intervaller på löparbandet, 1 min gång och 2 min jogging osv. Jag höll på att dö efter 15 min... Herregud vilken dålig kondition. Jag gick några minuter längre och körde sedan intervall i tio minuter till.

I torsdags jobbade jag på förmiddagen och var föräldraledig på eftermiddagen. Jag hämtade Nelly i skolan och vi gick till förskolan för att titta på Hannas luciatåg. Därefter fikade vi innan vi cyklade hem.

Nelly var på hörselprov och öronundersökning i torsdags med Dennis. Hörseln såg bra ut denna gång.

I fredags lämnade jag barnen kl 7. När vi skulle cykla iväg så var det punktering på Hannas cykel så hon fick sitta på pakethållaren istället. Jag jobbade och hämtade sedan barnen. Vi cyklade hem och hämtade våra resväskor. Vi tog buss till stationen och tåg till Krylbo där mamma hämtade upp oss.

Igår morse började Hanna blöda näsblod kl 6.45. Vi la oss sedan en stund till och gick upp kl 9. Marcus med familj kom på frukost. De andra åkte på tomtemarknad medan jag och Mats lagade lunch. 16.40 åkte vi tåg tillbaka till Uppsala.

Imorse vaknade barnen 7.45 och jag gick upp 8.30. Vi cyklade till Årstaskolan för Nellys innebandyträning. Sedan hem för att äta lunch. Vid 14.30 tog vi buss till Latitud för att äta middag (hamburgertallrik) med Nellys innebandylag. Därifrån var det inte så långt till Fyrishov där vi skulle titta på innebandymatch mellan Sirius och Växjö i herrarnas högsta serie. Vi tittade på två perioder innan vi tog bussen hem igen. Var hemma strax efter 19 och det var då dags för sängen direkt för barnen.

Bakning och matcher

I måndags jobbade jag. Jag gick hem en timme tidigare för att lösa av Dennis som vabbat halva dagen. Det var Nelly som varit väldigt lös i magen.

I tisdags stannade jag hemma med henne på förmiddagen, även Hanna fick vara hemma. Dennis kom och hämtade barnen och jag åkte till jobbet för att arbeta halva dagen.

Även i onsdags jobbade jag halva dagen för att sedan vabba. Nelly hade fått feber under tisdagen också. Men denna dag mådde hon i alla fall bra.

I torsdags lämnade jag barnen kl 7, jobbade och hämtade dem.

I fredags lämnade jag barnen kl 7, jobbade och hämtade dem. Vi handlade på Ica innan vi cyklade hem.

Igår vaknade barnen 7.30. Vi ägnade dagen åt att baka pepparkakor, göra pepparkakshus, koka knäck och baka saffransbullar. Så tråkigt väder ute så ingen ville gå ut.

Imorse vaknade barnen vid 7.10. Tur att de leker inne på sitt rum så jag kan ligga kvar en stund i sängen. Efter lunch fick vi besök av barnens kusin Klara från Hedemora. Hennes mamma Karin skulle spela innebandymatch i Uppsala. Jag och de tre tjejerna tog buss till Allianshallen och hann titta en stund på matchen. Kl 13.45 var det dags för Nellys innebandylag att samlas för match i en annan del av hallen. De vann matchen och Nelly gjorde två mål. Dennis kom sedan dit för att se Nellys andra match. Jag och Hanna fick skjuts av Emma till Årstaskolan för Hannas innebandyträning. Därefter promenerade vi hemåt i regn. Nelly kom tillbaka hem vid kl 18, tyvärr förlust i andra matchen.