Tillbaka till vardagen

I måndags jobbade jag och fortsatte med tvätten.

I tisdags efter jobbet hämtade jag Hanna hos Dennis. Nelly hade cyklat till sin fotbollsträning och kom hem 18.45.

I onsdags, torsdag och fredags jobbade jag bara.

Igår sov jag till 9.30. Jag och Susanne tog en promenad på 5 km. Sedan städade jag lite hemma och vek in all tvätt. Efter lunch åkte jag till Ica Maxi och handlade lite kläder till mig själv. Köpte med mig sushi hem. På kvällen gick jag över till Susanne en stund.

Idag sov jag till 9.30. Åkte till Vedyxaskogen och vandrade i 1 timme och 15 min. Efter frukost åkte jag till Ica och storhandlade. På eftermiddagen rensade jag bort vissna blommor på altanen och körde iväg mitt gamla soffbord till Susanne. Slappade resten av dagen.

Mallorcabilder

Mallorca

De flesta dagarna under veckan såg ungefär likadana ut. Vi klev upp kl 9 och gick ner till frukosten 9.30. Efter att vi smort in oss med solkräm så gick vi ner till poolen vid 10.30. Lunchen intogs oftast i poolbarens lite mindre buffé istället för i restaurangen. Det blev glassätning både på förmiddagen och eftermiddagen. Vid 18-18.30 gick vi upp på rummet och duschade innan middagen åts vid 19.30. Därefter satt vi i baren och spelade kort, drack drinkar och kollade på kvällsshow fram till kl 22.

I måndags var det molnigt hela dagen men vi låg vid poolen ändå. Spelade även minigolf. Barnen shoppade kläder  och armband i turistbutiken några kvarter ifrån hotellet. Vi köpte även handdukar och bollar.

I tisdags träffade Nelly en tjej i poolen som hon började umgås med. Det visade sig då att hon är ett år äldre och bor ca 400 m från oss i Uppsala... men går på en annan skola. Tisdagen var molnig på förmiddagen, men vid kl 14 började solen komma fram.

I torsdags gick vi ner till stranden på eftermiddagen. Men efter en liten stund så blev Hanna bränd av en manet på benet. Hon fick stora utslag och det gjorde jätteont tyckte hon. Badvakten hjälpte oss och drog med ett tunt kort på det brända området för att få bort manetrester. Han sa att det inte var farligt, men att vi kunde gå till apoteket. Så vi packade ihop och letade reda på apotek med Google Maps. Personalen där tyckte vi skulle köpa en lösning att rengöra med, droppar att dricka och gelé att smörja med. Tur att jag tagit med lite pengar till stranden. Sedan gick vi tillbaka till hotellet och det kändes bättre efter en stund.

I fredags gjorde vi ett snabbt besök på stranden då barnen ville få en trådslinga inflätad i håret. Hanna vann en tävling som hotellets aktivitetsledare ordnade för barnen så hon fick medalj senare på kvällens minidisco.

I lördags checkade vi ut kl 12, men vi fick stanna kvar vid poolen och behålla våra matarmband. Bussen som jag bokat skulle hämta oss 17.55 och vi gick ut och väntade vid 17.40. Den kom ganska punktligt 17.53. Det tog ca 1 timme att åka till flygplatsen, bara ett ytterligare stopp på vägen. Vi handlade godis och vatten och åt middag på Burger king. Kl 21 lyfte planet och vi landade 0.40 i tid. Hanna lyckades sova ett par timmar på planet. Vi hämtade väskorna och gick till busshållsplatsen. Där stod redan en minibuss med två passagerare så vi fick plats och kunde åka direkt till parkeringen. Efter att åkt i regnväder så var vi hemma kl 2.

Idag vaknade jag 9.45 och väckte Hanna kl 10. Jag väckte Nelly 10.30. Jag skjutsade Hanna till Danelid för träningsläger, hon hann vara med under andra halvan. Jag skjutsade Nelly till samling 13.30 då hon hade match i Enköping. Jag åkte hem och började packa upp och tvätta. Jag hämtade Hanna och Svea 14.30 och skjutsade dem till Sveas mamma. Jag cyklade till ica och handlade. Nelly kom hem kl 18 och Hanna strax efter.

Semester igen

I måndags och tisdags jobbade jag bara.

I onsdags efter jobbet hämtade jag upp Marie på stationen. Vi åkte till Aspentos i Salabacke. Jag åt lammfärsspett och sötpotatis. Sedan gick vi in på ica och köpte godis. Vi åkte hem till mig och tittade lite på Netflix. Vid 20.30 skjutsade jag henne tillbaka till tågstationen.

I torsdags efter jobbet åkte jag till skölsta och hämtade Hanna som var hos Elsa. Vi åkte till Skohuset och lämnade tillbaka ett par skor. Det började att ösregna så att gatorna blev fulla med vatten. Vi åkte förbi hos Dennis och hämtade lite grejer inför resan. Vid kl 20 kom Nelly hem från fotbollscup i Gävle.

I fredags cyklade jag med Hanna till fritids och med Nelly till träffis innan jag cyklade till jobbet. Efter jobbet cyklade jag samma vända hem. Vi packade och barnen la sig vid kl 19. Jag skulle lägga mig vid kl 20, men klockan var 21.30 när jag var klar och släckte. Men tror ni jag kunde somna...? Nix! Hade ställt alarmet på 1.45, så kl 1.30 gav jag upp och klev och fixade iordning mig. Väckte barnen en kvart senare. Kl 2.05 satt vi i bilen på väg till Flygets Långtidsparkering i Arlandastad. De skjutsade in oss till terminalen och vi checkade in. Sedan var klockan 3.05 och säkerhetskontrollen öppnade inte förrän kl 4. Så vi åt en medhavd smörgås i vänthallen. Kl 4.40 fick vi gå ombord och lyfte vid 5.10. Jag och Hanna slumrade till ett tag på planet. Landade 8.50. När vi fått väskorna gick vi till transferdisken. Jag hade förbockat via Hoppa och vi fick en biljett. Vi hittade bussen utanför. Den var nästan fullsatt och avgick inom kort. Det skulle ta drygt 1 timme, men det tog två timmar att åka till hotellet då bussen skulle stanna i fler byar. Vårt rum var inte klart, men vi bytte om och badade en timme. Efter att vi fått rummet så åt vi lunch och badade i poolen till kl 18.30. Vi duschade och åt middag. Sedan gick vi förbi stranden och några butiker. Vi tog en drink i baren och gick sedan till rummet. Kl 22.30 slocknade vi alla.

Idag klev vi upp kl 9. Vi var i poolen på förmiddagen och på stranden på eftermiddagen.

Tjejkväll

Vardagarna denna vecka innehöll bara jobb, jobb, jobb.

Igår sov jag till 9.45. Jag gick ut på promenad i en timme. Sedan spenderade jag ett par timmar med städning. Jag åkte till Ikea och åt lunch där. Shoppade med mig gardiner, champagnekupor och små skålar. Jag åkte till kappahl och shoppade kläder till barnen för halva reapriset. Därefter åkte jag till Skohuset och köpte skor till mig själv för halva priset. Jag åkte hem och fixade lite tilltugg, bland annat olika smördegssnurror. Vid kl 19 kom Susanne, Linda och Åsa. Vi åt snittar och drack bubbel och vit sangria. Vid kl 23 tog vi buss in till stan. Vi besökte fyra barer. Åkte hem 2.30.

I morse var jag inte lika pigg. Huvudvärk och snurrig i huvudet... låg kvar i sängen till kl 12 innan jag kunde göra frukost. Såg på tv och plockade disk. Vid kl 16 var jag piggare och cyklade till Gränby. Jag mötte upp Anneli. Vi åt på La Pasta Veloce, jag åt tagliatelle med räkor. Sedan gick vi på bio och såg Yesterday. Jag cyklade hem kl 21.