Jobbhelg

På annandagen jobbade jag 10-16. När jag kom hem hade barnen kommit med mamma och Mats. Vi gick till pizzerian innan de åkte hem.

I fredags lämnade jag barnen kl 9. Jag tog bussen till Gränby för att hämta ett paket. Jag hade sex minuter på mig innan bussen skulle åka tillbaka och jag hann med den. Sedan åkte jag till jobbet och arbetade 12-20.15.

Igår jobbade jag 8-16 och tog det lugnt hela kvällen.

Idag, söndag, har jag jobbat 10-17. Jag väntade en halvtimme tills Åsa slutat och vi gick då till italienska Basilico där jag åt pasta med oxfilé, parmaskinka, kantareller och gorgonzolasås. Vi hade tänkt gå på sena bion men var så mätta och trötta. Vi tog varsin cider på O'Connors innan vi åkte hem.

God jul

I måndags lämnade jag barnen kl 9 och jobbade ett par timmar på butikskontoret. Sedan åkte jag hem och packade. Vid kl 15 blev jag upphämtad av Nina och Martin. Vi handlade på Ica Maxi innan vi åkte vidare mot Dalarna. På kvällen bjöd de på glögg och middag; chili med tortilla. Martins syskon var också med. Nina skjutsade hem mig till mamma till kl 24.

På julafton åkte jag hem till mormor och träffade där Carro, Siv och Tommy. Sedan blev det julmiddag med mamma (som hade jobbat) och Mats. Vi promenerade hem till mormor för lite fika. På kvällen tittade vi på film; Snabba cash 2.

På juldagen åkte jag till Hedemora och hämtade barnen. Vi stannade till hos Siv för att titta på deras nya lägenhet. Därefter blev det julmiddag hos mamma med Marcus, Marie och Nikki. Sedan öppnades alla julklappar. Nelly läste på paketen och barnen delade ut dem. På kvällen tog jag tåget tillbaka till Uppsala.

Bio och lek

Igår åkte vi in till stan för att gå på bio. Det blev Alfons Åberg - hokus pokus. Den var 1 timme och 13 minuter lång, men även Hanna klarade av att sitta still hela filmen. Vi gick till Max och åt lunch. Vi köpte godis i marknadsstånd på Stora Torget och barnen köpte pysselbok på Akademibokhandeln. Vi tog bussen hem till Olle, Camilla, Emilia och Julia för att lämna över en julklapp. Vi blev bjudna på fika och fick senare skjuts hem av Olle och Julia.

Idag kom Emilia hit och lekte mellan kl 11 och 15. Därefter har vi bara varit hemma och även besökt tvättstugan.

Jobbvecka

I måndags lämnade jag barnen kl 7, jobbade 8-16 och hämtade barnen.

I tisdags lämnade jag barnen kl 7, jobbade 8-15 och hämtade barnen. Jag fick även med mig Stella och Nova hem.  Nova fick åka vagn och Hanna stå på brädan. De stora tjejerna promenerade. De lekte och vi åt mat innan deras pappa kom och hämtade dem.

I onsdags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade 8-17. Jag gick en sväng på stan för julshopping.

I torsdags jobbade jag 8-17 och gick en ytterligare sväng på stan för sista julklappsinköp.

I fredags jobbade jag 7-15 och hämtade sedan barnen.

Utgång

I fredags jobbade jag 7-17. Sedan tog jag det lugnt hemma i soffan.

Igår jobbade jag 8-16. Därefter fixade jag i ordning mig medan jag väntade på att Åsa också skulle sluta. Vi gick till Thai Village för att äta mongolisk buffé med vitt vin till. Sedan gick vi vidare till O'learys där vi drack cider och hade trevligt. Jag tog bussen hem som gick 00.35.

Idag hade jag ställt klockan på 10 så att jag inte är för pigg ikväll när jag ska sova. Efter lunch gick jag till Dennis och hämtade barnen och vagnen. Nelly cyklade hem då det ska vara plusgrader närmaste tiden. Jag hade tänkt att vi skulle åka ut och fika, men barnen ville hellre vara hemma... Så vi pysslade och gjorde en till omgång knäck. Vi tittade på flera avsnitt av julkalendern, jag tycker att den är bra.

Julklappsinslagning

I måndags hade jag sovmorgon igen. Efter lunch åkte jag in till stan och jobbade några timmar på butikskontoret. När jag kom hem passade jag på att slå in julklappar.

I tisdags fick jag återigen sova länge. Hade ställt klockan på 10 för att inte sova för länge. Jag tog fram symaskinen för att laga trasiga kläder. När jag nästan var klar lyckades jag köra sönder nålen... Jag åkte till Gränby en sväng för att handla. Sedan hämtade jag barnen på förskolan.

I onsdags lämnade jag barnen kl 7, jobbade 8-16 och hämtade därefter barnen. Nu när det varit snö/is och kallt så promenerar vi med vagnen och ståbrädan till och från förskolan.

I torsdags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade 8-18.30 (en kollega blev sjuk). Kom hem med huvudvärk och la mig direkt i sängen.

Pepparkaksbak

I fredags jobbade jag 7-15 och hämtade sedan barnen. Vi gjorde knäck (som blev alldeles för mjuka) och hade fredagsmys.

Igår bakade vi pepparkakor och byggde ihop ett pepparkakshus som Nelly dekorerade. Sedan tog vi en promenad i snön till Årsta Centrum för att köpa godis. Kl 15 kom Dennis och hämtade barnen och jag slappade i soffan med film och tidningar hela kvällen.

Idag hade jag sovmorgon och lyckades sova till 10.45! Jag jobbade 13-16.30.

Tandläkaren

I måndags jobbade jag på kontoret ett par timmar på förmiddagen. Jag hämtade barnen kl 15 och vi tog bussen till Brantingskonditoriet och fikade en stund innan vi tog bussen hem igen.

I tisdags hade Nelly tid hos tandläkaren kl 9 för undersökning och fluorlackning. Hanna hade egentligen tid nästa vecka, men det gick bra att ta hennes undersökning samtidigt denna dag istället. Jag lämnade barnen på förskolan och jobbade 12-20.15.

I onsdags jobbade jag 8-16 och hämtade sedan barnen.

I torsdags lämnade jag barnen kl 9 och jobbade ett par timmar på kontoret. Sedan tog jag bussen till City Gross för att handla lite. När jag kom hem var det storstädning. Det var några veckor sedan sist så det tog några timmar att få ordning i lägenheten igen.

Bröllop

I fredags jobbade jag 7-14.30. Jag stressade med bussen till förskolan. Vi stressade när vi promenerade hem. Vi hämtade våra väskor och stressade med bussen till tågstationen. Vi hann i god tid och då är tåget 20 min försenat... Vi kom i alla fall fram till Krylbo och blev upphämtade till mamma och Mats.

Igår fixade jag iordning mig på förmiddagen. Jag blev hämtad av Nina och Martin och vi åkte mot Gävle. Där stundade kyrkbröllop mellan min barndomsvän Emma och hennes Andreas. De har varit ett par i 20 år. Vi åkte sedan vidare till Folkets Hus i Bomhus för middag och fest. God buffémat, härliga människor och fina tal! Mycket skratt och en minnesvärd kväll! Kl 22.40 blev jag upphämtad av Petra som skjutsade mig till tåget. Jag var åter hemma kl 0.45.

Vi var flera som hade samlat pengar till bröllopsresa och jag gjorde en tavla:

Idag har jag jobbat 10-17.

Ikea

I måndags var jag först till arbetsförmedlingen för att följa upp mina jobbsökaraktiviteter. Sedan jobbade jag på butikskontoret ett par timmar. Därefter hämtade jag barnen kl 15 och vi gick hem för att tvätta kläder och pyssla.

I tisdags var vi lediga. Vi tog bussen till Ikea och åt lunch. Sedan lämnade jag in barnen i lekrummet och strosade ensam en stund. Jag shoppade krokar till badrummet, en låda till mössor/vantar och en dörrmatta till hallen. Efter 50 min skulle jag till att betala och de ringer då från lekrummet och säger att Hanna gjort illa foten. Jag slutför betalningen och går och hämtar dem. Foten ser bra ut, men hon haltade en liten stund. Vi hann med en fika innan vi gick vidare till Rusta. Därefter tog vi bussen hem igen.

I onsdags lämnade jag barnen kl 7, jobbade 8-16 och hämtade dem kl 17.

I torsdags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade 8-18.30. Jag tog bussen till Gränby för att hämta paket med klänning från Ellos och hann precis med bussen 19.02 hem.