Jobbhelg

I måndags förmiddag hade båda barnen fått tandläkartid för undersökning. Nelly går lite oftare på undersökning då hon har en tand som är emaljskadad och känsligare än andra tänder. Nu såg det ut som att även Hanna har två sådana tänder. Så nästa undersökning blir i december.

I tisdags tog jag mig en löptur. Det blev intervaller så jag både sprang och gick. Sedan cyklade jag till Gränby för att lämna in ett paket. När jag hämtat tjejerna så fick vi besök av Susanne och hennes Maja så vi fikade och lekte.

I onsdags lämnade jag barnen kl 7, jobbade 8-16 och hämtade dem sedan igen.

I torsdags lämnade jag barnen kl 9 på förskolan. Det var lite småregnigt så jag tog bussen till jobbet och jobbade 10.30-18.30. Jag promenerade hem.

I fredags jobbade jag 7-14. Tog bussen dit och promenerade hem. Väl hemma plockade jag ut kartongerna och säckarna från förrådet och la stora plastpallar på golvet/asfalten och sedan in med grejerna igen. Nu hoppas jag att inte mina saker blir blöta om det rinner in vatten i förrådet/skjulet. På kvällen började jag läsa min bok som jag fick i julklapp. Äntligen har jag tid till att läsa Marian Keyes' nyaste bok.

I lördags jobbade jag 8-16 och promenerade både dit och hem. Jag hade köpt kardborrband för att fästa på gardinerna och fönsterkarmarna så att inte ljuset slipper igenom på morgonen. Jag lagade en ny fiskrätt med torsk, räkor och en sås av crème fraîche och mjukost med räkor/chili. Sedan fortsatte jag läsa i boken.

Idag har jag jobbat 10-17 och promenerar både dit och hem. Innan jag gick hem satt jag en stund i massagestolen på jobbet. Den masserar hela ryggen och även rumpa och ben. Hemma har jag läst i min bok förstås.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0