Kalas och bio

I måndags och tisdags lämnade jag barnen kl 7, jobbade och hämtade barnen.

I onsdags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade till kl 19.

I torsdags på lunchen gick jag till polishuset i närheten av jobbet och hämtade barnens nya pass. Efter jobbet handlade jag present på stan.

I fredags hämtade jag barnen. Vi åkte hem och Nelly fixade iordning sig. Vi skjutsade henne till Ville på kalas. Hon fick skjuts hem av Miras mamma. Jag och Hanna var och handlade på Ica och skrev inbjudningskort.

Igår sov barnen ända till kl 8. Nellys klasskompis Linus ringde och ville leka så jag skjutsade henne till skölsta. Jag och Hanna var hemma och städade. Kl 13 hämtade vi Nelly. 13.30 kom Helena och Emilia och hämtade oss. Hanna var bjuden på Ewilyns kalas på Leos lekland så Nelly och Emilia lekte också där under tiden. De skjutsade hem oss vid kl 17.

Idag sov vi också till kl 8. Kl 11 tog vi buss till stan med Helena, Stella och Nova. Vi åt lunch på Max och var på bio och såg Den lille prinsen. Vi tog buss hem och de lekte hos oss till kl 17. På kvällen har vi tagit en biltur och lämnat inbjudningskort till Hannas kompisar.

Pass, innebandyavslutning och leklandkalas

I måndags åkte jag lite tidigare från jobbet och hämtade barnen. Vi åkte till polishuset för att ansöka om nya pass till barnen. Vi fick köa i ca 50 min.

I tisdags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade.

I onsdags efter jobbet åkte jag till Bålsta på kundbesök, var hemma ca 20.30.

I torsdags hämtade jag barnen.

I fredags lämnade jag barnen kl 8 och gick förbi Årsta vårdcentral. Det var dags att lämna nya blodprover för att kolla levervärden. Sedan till jobbet. Hämtade barnen och handlade på Ica.

Igår vaknade Hanna vid kl 7. Vid 10 åkte vi till Gränby för att köpa sommarsandaler till barnen och presenter. Vi åt lunch på Burger King. Kl 15 hade Nelly innebandyträning.

Idag sov vi till 7.50. Kl 9.45 åkte vi till allianshallen för Vaksalas innebandyavslutning, ca 13 flick- och pojklag i tre hallar. Hannas började kl 10 då de spelade match mot föräldrarna. Jag var dock inte med pga att jag haft ont i hälarna senaste månaden. Hanna var målvakt första halvan och barnen vann. Kl 11 började Nellys match mot Sävjas tjejlag. Vaksala vann och Nelly gjorde två mål. Det fanns grillade hamburgare, fiskdamm och chokladhjul. Sedan tittade vi en stund på matchen mellan ledare och föräldrar innan vi åkte hem för att byta om. Kl 15 skulle Nelly på Emmas kalas på Turbo Adventure Zone, ett nytt lekland för lite äldre barn. Jag betalade inträde för Hanna så hon också kunde leka. Åkte hem 17.30.

Stulen cykel och vårstädning

I måndags lämnade jag barnen kl 7, jobbade och hämtade sedan barnen.

I tisdags jobbade jag till kl 10 och tog sedan hyrbil till Hedemora för två kundmöten, hemma kl 20.

I onsdags jobbade jag och hämtade barnen. Tyvärr blev det promenad hem då min cykel blivit stulen utanför förskolan... Min reservcykel blev stulen tidigare under vintern när den stod i vårt cykelförråd...

I torsdags efter jobbet promenerade jag och sju kollegor till Amazing Thai för att äta asiatisk buffé och dricka vin. Tog buss hem vid kl 21.

I fredags jobbade jag till kl 18 och slappade sedan i soffan.

Igår sov jag till 8.30, men låg kvar i sängen till kl 10. Jag ägnade dagen åt att sortera pappershögar och smutskläder, plocka disk och slänga skräp.

Idag vaknade jag 8.30. En timme senare körde jag till coops parkering där däckskiftarna har drop-in för att byta till sommardäck. Det var kö, så jag fick vänta ca 20 min på min tur. Sedan körde jag hem för att lägga vinterdäcken i förrådet. Därefter iväg igen för att köpa present och handla på ÖoB och Rusta. När jag kom hem var det dags för att damma och dammsuga, fyra veckor sedan sist... Jag röjde lite ute i rabatten där massa gammalt gräs och kvistar fanns kvar sedan förra året, blev två säckar fyllda. Sedan åkte jag ut igen för att kika runt efter cykel på Jula, biltema och Coop, men svårt att bestämma mig. Därefter till återvinningen med gräset, och där var det fullt med folk.

Dop i Luleå

I måndags var det annandag påsk och jag var ledig. Jag åkte in till stan en sväng för att köpa present och byta ett par skor jag tidigare köpt som inte satt bra. På eftermiddagen tränade jag på löparbandet, vilket inte var så bra för mina hälar som jag har haft ont i senaste veckorna.

I tisdags jobbade jag och hämtade barnen. Vi åkte till biltema och köpte nya cykelhjälmar.

I onsdags och torsdags jobbade jag. Åkte till city gross och handlade.

I fredags hade jag tagit föräldraledigt då det är påsklov. Barnen kom kl 8.30. Vi tog buss till stationen och tåg till Arlanda, där mötte vi upp mamma och Mats. Vi flög till Luleå och blev hämtade av Magnus för att åka hem till dem. På kvällen åt vi tacos och i deras hus bodde förutom jag och barnen även Marcus med familj.

Igår vaknade det första av de sju barnen vid kl 6. Nelly gick upp halv sju och Hanna vid 7. Vid kl 11 åkte vi till Luleå domkyrka för Lovisas dop. Sedan blev det lunch och fika hos Magnus. Barnen lekte därefter ute en stund. På kvällen åt vi grillat.

Även idag vaknade en del av barnen kl 6. Jag och tjejerna låg kvar i sängen till 7.30. Jag har haft jobbig hosta nästan hela veckan. Barnen var ute en stund på förmiddagen. Efter lunch fick vi skjuts till flygplatsen. Efter flyg, tåg och buss var vi hemma kl 18.